کـریمانــه

لحظاتی باشکوه پر از سادگی

کـریمانــه

لحظاتی باشکوه پر از سادگی

کـریمانــه

اینجا تکه هایی از لحظات زندگی باشکوهی را می خوانید که لطف "کریمانه" شامل حالش شده است ...

و سوره کوثر پیش از اینکه یک اجتماعی نویس باشد، یک "جهادی نویس" بوده و هست و خواهد بود ...

******************************
معتقدم هر بزرگواری که وارد "کریمانه" میشود، فقط بواسطه ی خدای حضرت زهرا س و خوش روزی بودن او است.

******************************
اینجا دیانت و سیاست به هم تنیده است. اما این، لزوما به این معنا نیست که پیرامون مباحث سیاسی کشور پست جداگانه گذاشته شود و به بحث و نظر پرداخته شود. چشم ها را باید شست!

******************************
هرگونه برداشت، کپی از مطالب، استفاده از قسمت یا تمام متن، تحت هر عنوان، حتی بدون ذکر منبع، نه تنها حلال و مجاز می باشد، بلکه بعنوان نویسنده ی حقیقی و حقوقی مطلب، نشر دهندگان نوشته ها رو در ثواب نگارش آن ها شریک میکنم.

******************************
تقریبا بالای 95 درصد از مطالب این وبلاگ ، تولیدی است و در هیچ جای فضای مجازی قابل جستجو نیست. این را نه از برای خودبزرگ بینی و غرور، که برای توجه و تعمق متفاوت و ویژه در پست ها نسبت به سایر نوشته های فضای مجازی، میگویم.

******************************
و حرف حساب: آیت الله فاضل ره فرمودند:
" 50 سال است دارم اسلام می‌خوانم. بگذار خلاصه‌اش را برایت بگویم. واجباتت را انجام بده. به‌جای مستحبات تا می‌توانی به کار مردم برس. کار مردم را راه بیانداز.اگر قیامت کسی ازت سوال کرد، بگو فاضل گفته بود..."

یازهرا س.

مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه

پیتزا مخصوص!

جمعه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۱۸ ق.ظ

آمده ایم به یک رستوران نیمه معروف شهر. اولین قرار کاری مان است برای نگارش یک مقاله علمی، به صرف پیتزا مخصوص!

جوان بازیگر با یال و کوپالی عجیب و با همراهی دو آقا و یک خانم، وارد می شوند و درست کنار میز ما، می نشینند.



عده ای با قیافه های وا رفته و لب و لوچه ای آویزان، برای گرفتن امضا و سلفی به سمت جوان بازیگر می آیند و او به گرمی، همه را تحویل می گیرد.

جوان جویای شهرت، ثانیه ای بعد در پاسخ فردی که دیوانه وار اظهار محبت میکند، می گوید: "من متعلق به مردم ام. مردم! افتخار من شمایید."

تابحال چهره هایی بمراتب محبوب تر و سینمافهم تر از او دیده ام. دلیلی برای توجه بیشتر به او نمی بینم تا اینکه تلفن بازیگر جوان زنگ می خورد و مکالمه ای صورت میگیرد:

- سلام عوضی ِ (...) . حالا دیگه واسه مام منشی میذاری بی (...)؟ منو باش برا تو میمون ِ (...) ِ (...) ده میلیون پول جور کردم. بگو کجا!

از خلاصه ی صحبت های پر از دشنام و موذی گرایانه ی جوان بازیگر بر می آید که گویا ایشان در همایشی مردمی که همین روزها با بودجه ی بیت المال جهت گرم کردن تنور انتخابات، در تهران برگزار می شود، به عنوان یک ایرانی موثر در افزایش اقبال عمومی جهت حضور پرشور و رای بیشتر، حضور خواهد یافت و هم اکنون در جستجوی دوستان بازیگر بیشتری است که اسم شان را به مسئولین همایش پیشنهاد بدهد.

- (...) تو فقط کافیه از رای ملی و وظیفه دینی ات پن دقه، زِر رانی کنی! هرچی باشی، از من ِ (...) که تاحالا تو عمرم یه بارم رای ندادم، بیشتر بلدی چرب زبونی کنی نکبت ِ (...) ! تو (...)ای هستی که دومی نداری! تازه قبل همایشم پول تو حسابته! کل ده میلیون! صداشو در نیار هنرمند مردمی! 

غذایم از دهان می افتد. 

من می مانم و سیاست های غلط این مملکت که گویا تمامی ندارد! گرم کردن تنور انتخابات به چه قیمت؟

دلم می خواهد دهانش را به شیوه ای ممهور کنم که بفهمد تمام هیکل اش با سکه ای بیست و پنج تومانی هم قابلیت معاوضه نداشت اگر شهیدان و جانبازان این خاک، مانند او بجای جنوب رو به سمت شمال می کردند!

اما چه باید کرد که مملکت ما، شده است مملکت توجیه وسیله به دست هدف ها.

آنقدر گند زده اند که حالا، ایام انتخابات و تظاهرات که می شود، باید دست به دامان روشنفکرهایی شویم که بلکه حضورشان در پوشال تبلیغات زورکی، برای کشور برکات کاذب بیاورد! درست مثل تریبون مصاحبه دادن به بدپوشش ها که منت اش هم بر سر جمهوری اسلامی مانده و می ماند.

----------------------------------------

* عشق نوشت: گفت: تا کی صبر باید کرد؟ گفتم: چاره چیست!؟ / دیدم این پاسخ از آن پرسش، سوالی تر شده است

  • ۹۴/۱۱/۳۰
  • ۱۰۹۳ نمایش
  • سوره کوثر

نظرات (۱۰)

جمعه شب ها دلم از عشق تو سر ریز شود

شنبه ها مجلس ختم دل دیوانه ی ماست.


چه می شود کرد. این هم درد بی درمان ماست !! 

آقای وزیر کشور میفرمایند این یک هفته، تحرک و تهیج آزاد است و هیچ کس حق ندارد مانع هیجانات خیابانی مردم شود!!

پاسخ:
مرگ بر ریا ...
مرگ بر تظاهر ...

نفرین به دورویی ...
نفرین به ملاحظه کاری ...

حالم بهم میخوره از نطق های انتخاباتی. 
کاندیداها، ایام رای اوردن شون خوب شجاع میشن! شعارهای طوفانی و دهن پر کن!
تنها چیزی که باهاش بیگانه اند، درد مردم و مشکلات اوناست.
بالا دستی ها هم که ... 
از نحوه تبلیغات برای انتخابات خوشم نمیاد . فقط شده رای به پوستر . اکثر کاندیدا ها هم کلی کار غیر قانونی میکنن تا برن قانون گذار بشن
پاسخ:
من فقط به دو دلیل توی انتخابات ها شرکت میکنم.

یک. خواسته صریح رهبرم که رای دادن رو واجب شرعی و قانونی کرده برام.
دو. بعنوان حق رسمی ام، به اندازه یک رای در اوضاع کشورم سهیم باشم.

وگرنه از تقسیم بندی اصولگرا و اصلاح طلب جز تنفر چیزی توی دلم ندارم.
اون اصلاح طلب که بوی انگلیس و امریکا و بی بی سی میده.
اون اصولگرا که به خودش رحم نمیکنه و شهوت قدرت، باعث چنددستگی میشه و موجب روی کار اومدن اصلاح طلبها.
سلام علیکم مومن
لطفا شما نیز یادگاری در ذیل این پست بعنوان تفکر نوشت بنویسید

http://azf06.blog.ir/post/762

منتظر نوشته شما هستم
عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
  • انــــــ ـار
  • تاسف داره واقعا.
    آخه به چه قیمتی...
    شرمنده تر از همیشه میشیم پیش خون شهدا...
    پاسخ:
    تازه فکر کنید من چقدر سانسور کردم. این متن کلی فیلتر و اصلاحیه خورده تا به شما رسیده :)

    یعنی شما باور نمیکنید بازیگر نقش آقای ... در اون فیلم معروف، چنین آدم بددهن و پول پرستی باشه.
    چنان ، به ریش نظام و مردم میخندن و پول شونم میگیرن. مسئولین جاهل هم که ...

    یعنی واقعا اینقدر حقیر شدیم که کسی که تا حالا پای صندوق رای نرفته، بیاد از شهرت اش به اندازه پنج دقیقه خرج کنه برای بهتر شدن اوضاع مشارکت ملی در انتخابات رسمی مملکت!؟ یعنی ما اینقدر بدبخت شدیم که برای بقا و امتداد راه مون، باید منتظر عرض اندام چنین افراد پست و بی ارزشی باشیم؟

    به کجا چنین شتابان ...
  • پرواز سپید
  • سلام
    من چرا تا الان این پستو ندیده بودم؟!!!!!!
    مثلا دنبال میکنم این وبلاگو اما اصلا متوجه پست جدید نشدم! :/

    به نظرم هنوز محصول سیاست غلط رو ندیدیم! خود انتخاب همچین راهی هم یه سیاست غلطه.
    پاسخ:
    سلام. خداقوت همسنگر

    دقت کردید محرومین و چشم انتظارهای این مجلس، کجای این شلوغ پلوغی های انتخابات هستند؟
    مگر نهضت مستضعفین و رفع محرومیت، آرمان امام راحل نبود؟
    حقیقتا امروز کدوم تریبون انتخاباتی به این ارزش ها اشاره میکنه؟


    بهزاد نبوی و جریان دوم خرداد و باغ پسته پرخاطره، از کدوم امام و رهبری حرف میزنند؟

    چرا کسی نیست توی دددددددهن این بی صفت ها بزنه؟

    متاسفم برای تایید صلاحیت های شورای نگهبان!
    فقهای این شورا، عدالت رو از خودشون ساقط کردن با این تایید صلاحیت ها!

    تایید صلاحیت روحانی اشتباه بود. نه اقبال عمومی مردم.
    همونطور که تایید صلاحیت هاشمی اشتباهه. نه اقبال روزهای مردم در آتی انتخابات.



    کاش یک بیست سی سال از زمان جلوتر بودم تا الان بین این مسئولین گیج، کاری از دستم در میدون عمل برمیومد.
    فقط کاش...
    عالی
    فقط همین
    پاسخ:
    ممنون
    فقط همین!
    یه جوری می نویسید انگار درستکار ترین و بی گناه ترین آدما تو این موضوع ما بودیم(؟؟)
    ینی فقط اونا گند زدن دیگه, ما ک آدم خوبه بودیم 
    و البته لابد هستیم(؟؟!)
    نمیدونم تا کی قراره ب این راهمون ادامه بدیم....
    آه...
    پاسخ:
    سلام سلام بزرگوار!

    بی شک، مبرا کردن خودمون از تقصیر در امور، بیش از یک فریب احمقانه نیست. اما خیلی از امور، موج های ناشی از یک سیاست غلط و بزرگ هستند که متعلق به عمل شورای سیاست گذاری آن هاست. 

    خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می رود دیوار، کج ...

    یادتون نره مردم عوام اند. و تا خواص شدن عوام، راه بسیار است.
  • آفتابگردون ...
  • سلام نام مقدس اوست...سلام برشما

    اول اینکه اینقدر حرص نخورین :) لازمتون داریم حالا!
    و دوم: هرچند شما حوالی ما نمیاید اما من پستتون و فک کنم اولین نفر خوندم ولی دلم میخواست بقیه حرف بزنن اول!چراشم نمیدونم
    یاد رسانه ملی و شاهکاراش میندازین منو. نزدیک راهپیمایی و انتخابات که میشه کلا پخش هرنوع بی حجابی و تصویر و آهنگی آزاد میشه!همین امشب تو اخبار شبانگاهی یه تیکه آهنگ یاسو پخش کردن! یعنی بقول شما در این حد هدف وسیله رو توجیه میکنه:دی
    بگذریم از عکس های کاندیداهای عزیز با آرایش ها و ژست های عجیب و غریبشون.
    دلم میگیره وقتی فک میکنم چهار تا آدم حسابی ممکنه کاندیدا شده باشن که بخاطر این حذب بازیا اصلا دیده نشن...
    راستی فست فود از امروز ممنوعه :| یکی از بدترین ریسک فاکتورای سرطانهای دستگاه گوارش فسد فودا هستن...سرطانهای دستگاه گوارشم که در جریان هستین بدترین و کشنده ترین ها هستن با حداقل زمان...پنیر پیتزا اصن خود خود سرطانه:|

    یاعلی

    پاسخ:
    مثل این خانم دکترها گفتید.
    حالا ممنوع که نه دیگه :)
  • حسین یحیی زاده
  • خدا رو شکر که خودش کاندید نشد.البته تا ببینیم کی چشمش ببیند و دلش بخواهد.
    پاسخ:
    :)
    به نام خدا

    سلام

    ناگفته ها بسیاره.

    مدتیه تو دلمه، میخوام بگم ولی نمی تونم.

    بحث محافظه کاری و مصلحت واین حرفا نیست.

    یقین ندارم.
     
    تو پست قبلی میخواستم گوشه ای از اون رو اشاره کنم ولی نشد:(
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">