کـریمانــه

لحظاتی باشکوه پر از سادگی

کـریمانــه

لحظاتی باشکوه پر از سادگی

کـریمانــه

اینجا تکه هایی از لحظات زندگی باشکوهی را می خوانید که لطف "کریمانه" شامل حالش شده است ...

و سوره کوثر پیش از اینکه یک اجتماعی نویس باشد، یک "جهادی نویس" بوده و هست و خواهد بود ...

******************************
معتقدم هر بزرگواری که وارد "کریمانه" میشود، فقط بواسطه ی خدای حضرت زهرا س و خوش روزی بودن او است.

******************************
اینجا دیانت و سیاست به هم تنیده است. اما این، لزوما به این معنا نیست که پیرامون مباحث سیاسی کشور پست جداگانه گذاشته شود و به بحث و نظر پرداخته شود. چشم ها را باید شست!

******************************
هرگونه برداشت، کپی از مطالب، استفاده از قسمت یا تمام متن، تحت هر عنوان، حتی بدون ذکر منبع، نه تنها حلال و مجاز می باشد، بلکه بعنوان نویسنده ی حقیقی و حقوقی مطلب، نشر دهندگان نوشته ها رو در ثواب نگارش آن ها شریک میکنم.

******************************
تقریبا بالای 95 درصد از مطالب این وبلاگ ، تولیدی است و در هیچ جای فضای مجازی قابل جستجو نیست. این را نه از برای خودبزرگ بینی و غرور، که برای توجه و تعمق متفاوت و ویژه در پست ها نسبت به سایر نوشته های فضای مجازی، میگویم.

******************************
و حرف حساب: آیت الله فاضل ره فرمودند:
" 50 سال است دارم اسلام می‌خوانم. بگذار خلاصه‌اش را برایت بگویم. واجباتت را انجام بده. به‌جای مستحبات تا می‌توانی به کار مردم برس. کار مردم را راه بیانداز.اگر قیامت کسی ازت سوال کرد، بگو فاضل گفته بود..."

یازهرا س.

مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه

اربعین نوشت (5)

دوشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۰۹:۱۴ ب.ظ

  سلام بر " آیات " خدا   

هرچقدر هم سوژه های مسیر زیاد باشد ، 

محال است تو با آن سِت یکدست صورتی ات ، از چشم و ابرو هایی که عرق شرمندگی دعوت ارباب را بر روی دوش خود تحمل می کنند ، مغفول و نادیده بمانی.

بگذار مادرت در پاسخ عده ای نابینا، اسمت را بلند بگوید: « آیات!»

اما تو نیازی به معرفی نداری. آیینه ای و با سکوت خواستنی ِ منحصر به چشمانت ، همه مان را برخلاف برهان های فلسفی، این بار از معلول رسانده ای به علت! بی شک آیات و نشانه ها فقط برای خداست و نه هیچکس.

مانده ام آیات! تو در میان این همه آیه ی غربت و مظلومیت که بر مسیر نقش بسته است، چه زیبا آیه های قرآن ِ روی نیزه را می خوانی:" أم حسِبتَ أنّ أصحابَ الکهفِ و الرّقیمِ کانوا من ءایاتنا عجباً "

تا میان من و تو مکالمه ای نشده است ، دوربین ها و چشمان کنجکاو در خواب اند. اما همین که با گونه های سرخ شده و چشم های پرحرف ات ، منت بر سر لنز های وا مانده ام میگذاری تا این چنین با معصومیت کودکانه ات شگفتی خلق کنی ، زوار دورت حلقه می زنند و گفتگوی ما را به تماشا می نشینند. اما در بُهت جمع، تو غریبی میکنی و به چادر خاکی مادرت پناه می بری و این برای من یعنی خیلی!

دوباره که تنها می شویم، حاضر می شوی بخندی و شعر های تازه یاد گرفته ات را پر از غلط و اشتباه اما از ته دل برایم زمزمه کنی.

تازه یادم می افتد که قبل از حرکت، تعداد زیادی سربند فسفری رنگ با "کلنا عباسک یازینب"های قرمز رنگ را میهمان کوله پشتی ام کرده ام که تا کربلا میهمان دل های زیادی باشد. تردید بی معناست. باید یکی به تو بدهم. این روزی ِ توست!

آنقدر با حوصله، تکان های دست هایم و پیشانی ات را مشایعت میکنی که متن سربند، دقیقا وسط کلاه قرمز رنگ زیر کاپشن ، جا می افتد.

دست های سرد و کوچک ات را با دستکش هایم جمع و گرم میکنم. برای خودم از لب های معصوم ات، "آمین" ِ دعایی را میخواهم که در دل زمزمه میکنم. 

خدا به آمین هایت طول عمر بدهد آیات! یکسال گذشت. فقط برای استجابت "زیارت اربعین امسال ام" سه روز فرصت دارم!

---------------------------------------------

* چه کربلایی بشم چه نه، این آخرین پست سوره کوثر تا بعد از اربعینه. اگر جمعه شد و طلبیدند، در نبودنم نظرات رو همسر عزیز یا مادر نازنینم تایید خواهند کرد.

** چند نفری رو بدرقه کردم که یک دنیا شادم. یکی دو نفر هم موندن که بازم از فهمیدگی و شکر شون شادم.  

*** بچه هایی که خودشون رو وعده دادن اونجا همو ببینیم ، یاداوری میکنم که امامزاده صالح نمیریم هااا. عراقه! بین بیست میلیون آدم لطفا برای رضای خدا کمی دقیق و جزئی تر آدرس بدید که پیدا تون کنم. 

**** عشق نوشت: از من نیاز می رسد و از تو ناز ، حسین ع / درد سری شده سفر کربلای من ...

  • ۹۳/۰۹/۱۰
  • ۱۶۴۲ نمایش
  • سوره کوثر

نظرات (۳۳)

سلام ان شاالله هر چه که به صلاحتونه روزیتون بشه اگر رفتید سلام ما رو مخصوص به آقا برسونید
اللهم الرزقنا زیارت الحسین
پاسخ:
سلام

الله ارزقنا زیارت الحسین فی الدنیا و شفاعته فی الآخره.
  • خانم مدیر
  • سلام و زیارت قبول

    کربلایی شدی سلام ما را به ساکنین اسمانی کربلا برسون و روزی زیارت  کربلا را برای ما طلب کن و لیاقت ان را

    فعلا جور نشده  یعنی باید بگم فعلا لیاقت زیارت کربلا نداریم

    کربلا رفتنی نیست خواستنی است باید ارباب بخوادت و لایق باشی

     

    اگر لایق باشی  همه علل و اسباب برات فراهم میشه و خودت هم نمیفهمی چه جور حاضر شدی دقیق مثل ده سال پیش اولین سفرمون به کربلا

    ولی اگر به خاطر چسبیدن به دنیا و امال و ارزوهایش لایق زیارت نباشی همه شرایط هم فراهم بشه باز جا میمونی و اجازه ورود به بهشت نخواهی یافت

    دعا کن اذن ورود به بهشت کربلا یه بار دیگر پیدا کنیم

    این اجازه نیاز به وساطتت زوار لایق دارد

     

     

    پاسخ:
    سلام خانم مدیر.
    شما بهترین زمان برای اقدام به سفر کربلاتون، با توجه به ایام مدرسه ، تعطیلات نوروز هست.

    راستی کلی خندیدم. این زوار لایقی که شما از شدم می زنید، دو روز قبل حرکت هنوز طلبیده نشده!
    خلاصه گفتم که بدونید روی چه دیواری دارید یادگاری می نویسید!  :)
  • خادم الزهراسلام الله علیها
  • سلام علیکم ورحمت الله...
    آیات...چه نامی!!!! خدا حغظش کنه....
    مطمئنم چند روز دیگه طریق الحسین میخونید:
    بر مشام جان میرسه بوی حرم....
    شما رفتنی هستید....

    پاسخ:
    سلام

    آیات ... آیات ... آیات.
    حیف اسم دیگه ایه براش.

    خب اون که بلی! همه رفتنی اند ... شک نکنید! :)
  • خادم الزهراسلام الله علیها
  • تو می روی سفر اما روایتش با ما
    روایتِ پر ِ سوز ، پر ز غربتش با ما

    پیاده رفتن ِ تا کربلا برای شما
    و صورتی پر ِ اشک ، آه و حسرتش با ما

    شلوغی ِ حرم ِ اربعین برای شما
    دل و سه کنج اتاق ، اوج خلوتش با ما

    ضریح در بغل و بوسه ها برای شما
    زهی نبود ِسعادت ، ملامتش با ما

    نماز ِعشق ، بالای سر ، برای شما
    و سجده های ِ مکرر به تربتش با ما
    ...
    خوش آن دمی که ببینم که گویدم ارباب:
    دلی شکسته است اینجا ، حاجتش با ما

    سلام
    ان شاالله اربعین بین الحرمین هستید ...زیارت اربعین مارو ازدعای خیرتون بی نصیب نگذارید
    دعا کنید زنده بمانیم و سال دیگر رزق و روزی ام شود پای پیاده نجف تاکربلا اربعین...یک شب جمعه و حرم ارباب... 
    آرزویم یکبار رفتن به کربلاست ولی پیاده روی اربعین را هم میخواهم بعد ...
    الهی آمین
    سفر به سلامت و معرفت
    خیلی خیلی التماس دعا
    پاسخ:
    سلام

    ان شاءالله اگه بردند ما رو، خیال تون راحت. یک دعا پیش من دارید بین الحرمین.
  • وبلاگ شمس
  • سلام
    من که گفتم شما می روید کربلا از نگاه توی عکس معلومه(همون عکسی که توی یکی از پستها گذاشته بودید)، وقتی رفتید باید دعامون کنید.ببخشید باید نه انشاالله دعامون می کنید.
    این منتظر بودن هم خودش یک جور عبادت است یک حس خاص دارد یک جور صبر است و حتما هم اجر دارد انشاالله.
    خیلی پست زیبایی بود این دختر خوب چقدر باصفا نگاه می کند چقدر چشمانش معصوم و پاک است شما چقدر زرنگ هستین از چنین کسی خواستید که برای دعاهاتون آمین بگه معلومه که دعاش اجابت می شود.
    پاسخ:
    سلام

    انتظار که ما رو کشت. نگاه باصفای این دختر قراره ضامن بشه.
    ما را به دعا کاش نسازند فراموش

    رندان سحر خیز که صاحب نفسانند


    مشکل پیوند وبلاگ همچنان لاینحل مانده است...
    پاسخ:
    فدای سرت.

    خودت میخونی وقت و عمرتو ضایع میکنی بسه! دیگه واسه چی ادرس رو بذاری پیوند چندنفر دیگه هم بدبخت شن.

    به تاوان هم سلام برسونید و حلالیت بطلبید.
    سلام.
    باعرض معذرت از غیبت!
    چه خوبه که امید دارید به طلبیده شدن!
    حتما التماس دعای من یادتون باشه!!
     دیدن جمال آیات زیبای خدا هم مبارکتون باشه. هم این آیات زیبا و معصوم و هم اون آیات زیبای صبر!
    دوباره عرض میکنم؛ التماس دعای من یادتون باشه!
    پاسخ:
    سلام

    دیگه من که نه جرات دارم نه حوصله که روی رفتن شما یا موندن تون حرفی بزنم. 
    شما خودتون هرجور صلاح میدونید!

    التماس دعای خانم ذهن زیبا ، اگر طلبیده شدم ، ان شاءالله یادم میمونه.
  • وبلاگ شمس
  • در سینه مان حسینیه هایی مکرم است
    هر شب برای روضه ات آقا محرم است

    ما پای شعر محتشمت سینه زن شدیم
    "باز این چه شورش است که در خلق عالم است"

    سر های ما چه قابل اگر بشکند حسین
    "سر های قدسیان همه بر زانوی غم است"

    این رستخیز سینه زدن هاست کز زمین
    "بی نفخ صور خاسته تا عرش اعظم است"

    هر دیده ای که گریه کند در غمت حسین
    یک چشم او مطابق صد چشمه زمزم است

    با یاد لحظه ای که علم خورده بر زمین
    ما گریه می کنیم به هر جا که پرچم است

    بی خود نمی دهند به کسی اشک ، این ثواب
    مخصوص دیده ای است که با دوست محرم است

    هر گوشه ای به داغ تو مشغول و بازهم
    عالم برای روضه ی داغ شما کم است

    ما را چه ارزشی است، به این چند قطره اشک
    جایی که روضه خوان عزای تو آدم است

  • وبلاگ شمس
  • خون چرا از دوری خاکت نبارم؟ کربلا

    مانده‌ام من بی تو از دنیا چه دارم کربلا

    گفته‌اند از آسمان‌ها، من ولی از کودکی

    در هوای بوی خاکت بی‌قرارم کربلا

    روزها را هی شمردم تا که شد وقت سفر

    تا بیایم لحظه‌ها را می‌شمارم کربلا

    دست خالی آمدن سوی تو خوش اقبالی است

    دارم آه و تشنگی در کوله بارم کربلا

    خاک ما گِل کرده‌اند از روز اول با فرات

    زاده‌ی عشق تواند ایل و تبارم کربلا

    بی‌قرار از دیدن سقای تشنه پیش آب

    اشک ریزان تا قیامت روزه دارم کربلا

    من کبوتر نیستم - حالا بماند چیستم -

    هر چه هستم، بسته بر این در مهارم کربلا

    با ملائک‌ روضه می‌گیریم بگذارند اگر

    ذره‌ای از تربتت را در مزارم کربلا

    «عاقبت خاک گِل کوزه گران» هم گر شوم

    با نسیم آید به سوی تو غبارم کربلا

    آمدم، رفتم، چه می‌شد برنگردم یک سفر

    مثل حر روزی بگیری در کنارم کربلا

  • وبلاگ شمس
  • در تمام عمر با چشمان تر گفتم حسین

    در غمت با گریۀ شام سحر گفتم حسین

    دامنی لبریز گل در دامن خود یافتم

    تاکه بایاد غمت با چشم ترگفتم حسین

    باز شد بر  روی من درهای الطاف خدا

    چون که با آه غمی صاحب اثر گفتم حسین

    لحظه ای غافل نبودم من زیاد و نام تو

    در وطن بودم اگر یا در سفر گفتم حسین

    من دل گم گشته ام را یافتم در کربلا

    هر زمان با ناله و سوز جگر گفتم حسین

    همره زوارّ کوی تو به گوشم هر زمان

    آمد از کرببلای تو خبر گفتم حسین

    هیچ نامی لذتش بالاتر از نام تو نیست

    چون «وفائی» در همه عمرم اگر گفتم حسین

    سید هاشم وفائی

    بوی سیب امانت را ربوده است. ان شاءالله رسیدی کربلا سلام ناقابل ما را هم به آقامون برسانید و برای همه مخصوصاً جوان ها و بچه شیعه ها دعا کنید.

    خدا راز و نیاز جوان ها را بیشتر دوست دارد.

    پیشاپیش زیارتتون هم قبول باشد.
    پاسخ:
    ما که دیگه پیر شدیم :(

    زیر قبه خوبه؟! شب اربعین!
    متاسفانه  زیارت حرم یار روزی مانشد....
    اگر رفتید....ان شاالله.....
    به اقا بگید ما خیلی دوست داشتیم بیایم.....
    یا زهرا س
    ادامه.....اشک
    ه ه ه ه ه
      ه  ه ه  ه ه
    ه  ه  ه   ه ه  ه
    پاسخ:
    عه. چرا؟ 
    چه اتفاقی افتاد؟
    جمع ده نفره! پای پیاده! 
    آنچنان که به قلب اهل کویر؛ سایه ی سرد باغ می چسبد

    بعد یک ماه چایی روضه، چای تلخ عراق می چسبد
    ه ه ه ه
     ه ه ه ه  ه
     ه ه ه ه ه ه ه
  • دلتنگ کربلا
  • ایات نشانه ای از طرف حضرت ارباب است ...وگرنه چرا روزی تان بود اخرین اربعین نوشت را از او بنویسین .
    نمیدانم چرا نگاه این دختر خاطرم را برد به یوسف منظقه ای که گروه جهادی تان انجا مهمان میود 
    چشمها خودش ایاتی است برای نگاه به حرم ارباب ...هفته اینده اربعین حضرت ارباب حسین ع برای همه جامانده ها دعا کنین ...منتظرم امسال هم هدیه وسوغاتتان تذکره ورخصت اقا باشد برای من ...
    التماس دعاااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • آفتابگردون
  • سلام نام مقدس اوست...سلام برشما
    با خانم مدیر موافقم!توفیق نداریم که نمیشه...
    منم دوتا از دوستامو دارم بدرقه میکنم،کاش لااقل یه روز به لیاقت ِ غبطه خوردن برسم....
    خداپشت وپناهتون ان شاءالله به سلامت برین وبرگردین و حداکثر بهره رو ببرین ...آخ خوش بحالتون...........دارین میرین راستی نکنه مارو فراموش کنین!
    منتظر پستای سفر قشنگتون هستیم
    یاعلی
    سلام
    ان شاالله راهی شوید و سفری پر خیر و برکت داشته باشید.
    سلام ما را به علمدار رشید کربلا برسانید.
    سلام
    دعامون کن داداش

    ان شاء الله دعوت بشید
  • وبلاگ شمس
  •  

    آقـــا اجـازه ! دلــــــزده ام از تمـــــام شـهر


    بی تــــو دلـــ♥ـــم گرفته ازایـن ازدحـام شــهر


    آقـا اجـازه! دست خودم نیــست خســـته ام


    در درس عشــــ♥ـــق من صـفِ آخـــــرنشسته ام


    در این کلاس ، عاطــــــفه معنــــــا نمیـدهد


    اینـجا کـسی بـرای تـــــو برپـــــا نمیــــــدهد


    آقـــــــا اجــــازه ! بغـــــض گرفتـه گلویمان


    آنقـــــــدر رد شدیم که رفـــت آبرویمان

    ..............................

    یاعلی

  • وبلاگ شمس
  • با همین سوز که دارم بنویسید حسین

    هرکه پرسید ز یارم بنویسید حسین

    ثبت احوال من از ناحیه ی ارباب است

    همه ی ایل وتبارم بنویسید حسین

    هیچ شعری ننویسید به روی کفنم

    با گل تربت یارم بنویسید حسین

    هرکه پرسید چه دارم دگر از دار جهان

    همه ی دار وندارم بنویسید حسین

    خانه ی آخرتم هست قدمگاه حبیب

    به روی سنگ مزارم بنویسید حسین

  • وبلاگ شمس
  • برپا شده است در دل من خیمه ی غمی
    جانم چه نوحه و چه عزا و چه ماتمی

    عمری است دلخوشم به همین غم که در جهان
    غیر از غمت نداشته ام یار و همدمی

    بر سیل اشک خانه بناکرده ام ولی
    این بیت سُست را نفروشم به عالمی

    گفتی شکار آتش دوزخ نمی شود
    چشمی که در عزای تو لب تر کند نمی

    دستی به زلف دسته ی زنجیرزن بکش
    آشفته ام میان صفوف منظّمی

    می خوانی ام به حُکم روایات روشنی
    می خواهمت مطابق آیات محکمی

    ذی الحجّه اش درست به پایان نمی رسد

    تقویم اگر نداشته باشد مُحرّمی ...


    شاعر:سعید بیابانکی
  • خادم الزهراسلام الله علیها


  • زائر کرب و بلا گفت خداحافظ و دید

    دل من پشت سرش کاسه ی آبی شد و ریخت..



    سلام
    رمقمان را بریده اند این روزها خدا حافظی ها
    خوش به سعادت شما
    التماس دعا
  • وبلاگ شمس
  • انتــــظار... زیبـــــــــاترین حس دنیــــاست وقـــــتی حاصـــــلش ؛ لمـــــس ضـــــریح باشــــــکوهت باشــد...!
  • سودابه حمزه ای
  • سلام بر شما

    ممنون از اینکه به یاد خواهرتون هستید و جویای احوالم بودید .درست حدس زدید دنبال دوا و درمان بودم.

    اووووووووووووووووه انگار دیر رسیدم و جا موندم بر ای سفارش کردن و التماس دعا.اما برادر اگر برادر باشه خودش یاد خواهر میکنه و سوغاتی یک تذکره کربلا میاره.

    خوش به سعادتتون.خیلییییییییی التماس دعا البته نه برای سلامتی و دنیا برای آمرزش و عقبا

    یا علی مدد

     

    جا مانده ایم و
    شرح دل ما خجالت است
    زائر شدن ، پیاده
    یقینا سعادت است
    ویزا ، بلیط ، کرب و بلا
    مال خوب هاست!
    سهم چو من
    پیامک "هستم به یادت" است ...
  • قلب تسلیم
  • سلام
    فقط آمده ام سلامی عرض کنم...
    سلام زیارتتان قبول
    مطمئن بودم که امسال هم لطف و کرمشون شامل حال شما و ماها که نائب الزیاره مون بودین میشه
    ان شاءالله مروای همه سالتون باشه

    مادر و دخترخالم یک روز قبل از اربعین برگشتن ولی این طور که معلومه و حرف های دخترخاله 100 درصد سال دیگه هم من خونه نشینم اربعین ... میگن بذار هر وقت شد برو با کاروانا اینطور نه
    نمیخوام الکی جو بدم و میدونم سختیاش زیاده ولی دلم تجربه یکبار سختی های این سفر معنوی رو میخواد ...
    التماس دعا
  • دلتنگ کربلا
  • این روزها دلتنگی هایم بیش ازاندازه شده است ....انقدر که دربه در میگردم گوشه ای را پیدا کنم برای خالی کردن بار دلتنگی هایم ...کاروان ارعین شروعش دلتنگی داشت دیدن تصاویرش دلتنگ ترت میکند حتی بازگشت زائرانش تورا هوایی میکند ...ایا دلتنگ کربلا کاری جز دلتنگی میداند ...
    زیارتتان قبول وخوشابحال دلتان..
  • وبلاگ شمس
  • سلام
    فکر کنم تا آخر صفر کربلا هستید.
  • آفتابگردون
  • چقدر برگشتنتون طول کشید...
  • فانوس جزیره
  • سلام علیکم مومن

    زیارت قبول باشه

    شهدا را یاد کنید با ذکر صلوات

    قرار اینترنتی وبلاگ نویسان جهت
    دیدار با خانواده شهید مدافع حرم محمدحسین مرادی
    جهت حضور و ثبت نام مراجعه کنید به وبلاگ فانوس جزیره

    لطفا رسانه باشید

    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
  • وبلاگ شمس
  • سلام کسی که این پیام ها را تایید میکنه لطفا یک خبری بده که ایشان چرا انقدر دیر کردند. اکثر زائران برگشتن.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">