کـریمانــه

لحظاتی باشکوه پر از سادگی

کـریمانــه

لحظاتی باشکوه پر از سادگی

کـریمانــه

اینجا تکه هایی از لحظات زندگی باشکوهی را می خوانید که لطف "کریمانه" شامل حالش شده است ...

و سوره کوثر پیش از اینکه یک اجتماعی نویس باشد، یک "جهادی نویس" بوده و هست و خواهد بود ...

******************************
معتقدم هر بزرگواری که وارد "کریمانه" میشود، فقط بواسطه ی خدای حضرت زهرا س و خوش روزی بودن او است.

******************************
اینجا دیانت و سیاست به هم تنیده است. اما این، لزوما به این معنا نیست که پیرامون مباحث سیاسی کشور پست جداگانه گذاشته شود و به بحث و نظر پرداخته شود. چشم ها را باید شست!

******************************
هرگونه برداشت، کپی از مطالب، استفاده از قسمت یا تمام متن، تحت هر عنوان، حتی بدون ذکر منبع، نه تنها حلال و مجاز می باشد، بلکه بعنوان نویسنده ی حقیقی و حقوقی مطلب، نشر دهندگان نوشته ها رو در ثواب نگارش آن ها شریک میکنم.

******************************
تقریبا بالای 95 درصد از مطالب این وبلاگ ، تولیدی است و در هیچ جای فضای مجازی قابل جستجو نیست. این را نه از برای خودبزرگ بینی و غرور، که برای توجه و تعمق متفاوت و ویژه در پست ها نسبت به سایر نوشته های فضای مجازی، میگویم.

******************************
و حرف حساب: آیت الله فاضل ره فرمودند:
" 50 سال است دارم اسلام می‌خوانم. بگذار خلاصه‌اش را برایت بگویم. واجباتت را انجام بده. به‌جای مستحبات تا می‌توانی به کار مردم برس. کار مردم را راه بیانداز.اگر قیامت کسی ازت سوال کرد، بگو فاضل گفته بود..."

یازهرا س.

مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه

جهادی نوشت (54)

شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۴:۴۵ ب.ظ

محروم کیست؟


چند روزی است که به همراه گروه جهادی مان به روستایی جدید آمده ایم. در جمع بازی بچه ها، پسرک پرشور و پرشیطنت، گرم بازی است. راحت بگویم: کمپوت انرژی! اصلا بیگانه است با خستگی. خودش هم انگار می‌داند که قرار است سوژه امروز دفتر خاطرات اردوهای جهادی ام باشد!

آخر ، وقتی روی خاک‌ها نشسته ام و با شوق به بازی بچه‎ها نگاه می‌کنم، نفس‌زنان می‌آید کنارم.

- اجازه! اسم روستای ما محرومه! واسه همین به ما هم میگن بچه های محروم. 


بغض می‌کنم.

- کی این اسم رو برای شما گذاشته عزیزم؟ کی این حرف رو زده؟ محروم، منم. محروم، ماییم که از دیدن تو و بچه‌ها و این همه قشنگی های شما بی نصیب موندیم. محروم، دست‎های سرد ماست که سر و صورت شما رو نوازش نمی‌کنه. محروم، من و روزهای تکراری و کلیشه ای شهر منه که پاکی آسمون یکدست کویر روستای قشنگ شما رو درک نمی‌کنه.

گونه‌های خیسم را پاک می‌کنم و آرام‌تر می‌گویم:

"محروم منم که وابستگی‌های دلانه ام به عکس پروفایل و لایک‌های مجازی، "من" ام را از فرصت به آغوش کشیدن سادگی‌های پرشکوه بچه‌های نازنین روستا "محروم" کرده است ..."

-----------------------------------
* عشق نوشت: در کوی تو معروفم و از روی تو محروم / گرگ دهن آلوده ی یوسف ندریده ...
  • ۹۸/۰۲/۰۷
  • ۵۶۱ نمایش
  • سوره کوثر

نظرات (۱۳)

غبطه خوردم
خوش بحالتان
پاسخ:
من یک محروم ام بزرگوار. غبطه به حال من چرا؟
غبطه به صفای دل این بچه روستایی باید خورد. 
غبطه خوردم
خوش بحالتان
عجب عشق نوشتی داشت
پاسخ:
چند تا کیف کردید؟ :)
کی بهشون گفته محرومن؟!

پاسخ:
کی گفته؟
یعنی شما نمیشنوید "مناطق محروم"؟!
کافیه توی موتورهای جستجو بزنید و میلیون‌ها جواب دریافت کنید!
سلام علیکم
این‌جا هم یک «جهادی» است، برای کمک به امثال من که جداً محرومم.
خدا خیرتان دهد!
پاسخ:
اگر شما محروم باشی، دیگه من چی بگم؟
منظورم خودشون بود!
اینکه ما میگیم مناطق محروم یه بحث دیگه‌س...
منظورم اینه کی بهشون میگه اسم شهرشون محرومه؟!
تلقی خودشونه یا بهشون اینجوری گفتن؟

پاسخ:
تلقی خودشون نبوده. اما شده.
از بس بهشون تلقین شده، از طریق رسانه، گروه‌ها، مسئولین، خیرین و حتی آدم‌های با نیت خوب متاسفانه. عزت نفس انسان‌ها محترم است در هر شکل و شمایل و شرایطی.

محرمی نیست در آفاق به محرومی من

عین دریایم و سرگشته‌ تر از گردابم...



قبول باشد جهادی های خالصانه ات برادر.

بقول دخترِ بی بی، غبطه برانگیز بود.

پاسخ:
تک بیت، عالی.
قبول حق برادر جان.
اونقدری که من رو مجبور به نظر دادن کرد اون هم با گوشی !!!
پاسخ:
اوه ... پس خیلی کیف کردید :)
نوش جان و روان.
  • آشنای بی نشان
  • خدا خیرتون بده که به فکر این بچه ها هستید
    پاسخ:
    من هیچ کاره ام. لطف کریمانه است و دیگر هیچ.
  • صحبتِ جانانه
  • الهی...
    پاسخ:
    :)
  • آب‌گینه موسوی
  • :((

    عزیزم!

    صاحبانِ واقعیِ انقلاب...

    سلام برسانید و بگویید دوست‌شان دارم...

    پاسخ:
    ابلاغ سلام خواهم‌ کرد.
  • آقا اجازه..☝️
  • محرومیت واژه ایست سخت و خشن، که بعضی ها راحت آن را به ذهن لطیف امثال این کودک فرو میکنند...

    خدا رو شکر امثال شما بزرگوار هستید تا حداقل کمی مرهم باشید بر زخم ذهن و روحشان.
    خدا مرهم زخم های دلتان...
    التماس دعا.
    پاسخ:
    گاهی چنان این باورهای پوچ توی ذهن بچه ته نشین میشه که سالهای سال، نمیشه چاره ای جست.

    ما هیچ کاره ایم. به نگاه کریمانه شون هست که هنوز رزق جهادی داریم.

    ممنون از حضورتون. خیلی خوبه. و البته متفاوت.
  • آقا اجازه..☝️
  • ان شاءالله که خود صاحب کریمانه بهتون توان و عمر با عزت بده تا بتونید اعتماد به نفس بچه ها رو بهشون برگردونید و ببینید اون روزی رو که این خنجر محرومیت از تن کشور و ذهن بچه ها بیرون کشیده شده و اثری ازش باقی نمونده.
    خدا این روزی رو براتون بیشتر کنه ان شاءالله.
    ممنونم از نظر لطف تون. این از محبت و بزرگواری شماست.:)

    پاسخ:
    "خنجر محرومیت". عجب تعبیری!
    گفتم متفاوتید :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">