کـریمانــه

لحظاتی باشکوه پر از سادگی

کـریمانــه

لحظاتی باشکوه پر از سادگی

کـریمانــه

اینجا تکه هایی از لحظات زندگی باشکوهی را می خوانید که لطف "کریمانه" شامل حالش شده است ...

و سوره کوثر پیش از اینکه یک اجتماعی نویس باشد، یک "جهادی نویس" بوده و هست و خواهد بود ...

******************************
معتقدم هر بزرگواری که وارد "کریمانه" میشود، فقط بواسطه ی خدای حضرت زهرا س و خوش روزی بودن او است.

******************************
اینجا دیانت و سیاست به هم تنیده است. اما این، لزوما به این معنا نیست که پیرامون مباحث سیاسی کشور پست جداگانه گذاشته شود و به بحث و نظر پرداخته شود. چشم ها را باید شست!

******************************
هرگونه برداشت، کپی از مطالب، استفاده از قسمت یا تمام متن، تحت هر عنوان، حتی بدون ذکر منبع، نه تنها حلال و مجاز می باشد، بلکه بعنوان نویسنده ی حقیقی و حقوقی مطلب، نشر دهندگان نوشته ها رو در ثواب نگارش آن ها شریک میکنم.

******************************
تقریبا بالای 95 درصد از مطالب این وبلاگ ، تولیدی است و در هیچ جای فضای مجازی قابل جستجو نیست. این را نه از برای خودبزرگ بینی و غرور، که برای توجه و تعمق متفاوت و ویژه در پست ها نسبت به سایر نوشته های فضای مجازی، میگویم.

******************************
و حرف حساب: آیت الله فاضل ره فرمودند:
" 50 سال است دارم اسلام می‌خوانم. بگذار خلاصه‌اش را برایت بگویم. واجباتت را انجام بده. به‌جای مستحبات تا می‌توانی به کار مردم برس. کار مردم را راه بیانداز.اگر قیامت کسی ازت سوال کرد، بگو فاضل گفته بود..."

یازهرا س.

مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه

جهادی نوشت (5)

شنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۵۴ ق.ظ

چشمان یوسف

همین که پای مان به منطقه میرسد ، بسادگی میتوانی در صدر بچه های استقبال کننده که ده ها متر جلوتر از مسجد آمده اند، او را ببینی. محال است یوسف میان بچه ها باشد و تو بتوانی این حجم انبوه محبت را بی پاسخ بگذاری. خدا خدا میکنی که عقب تویوتا بین آن همه وسیله ، جایی برای اجتماع کوچک پاهایشان تا درب مسجد باشد.

دست خودت نیست. تا بحال برایت پیش آمده که آنقدر روی سرت دست نوازش بکشند تا به گریه بیفتی!؟ این حس مشترک من و یوسف است. من از نوازش کریمانه امام حسن ع و یوسف از دست های حقیرانه ی چون منی.

اینجا همه چیز در چشمان یوسف خلاصه میشود.

کالکسیون به هم تنیده ی عشق و عقل اینجاست. اینجا معیار استاندارد جهانی "زیبایی" به هم میخورد و تاسف میخوری که چرا قبل از انتخاب پسر زیبای جهان، کسی به این تکه بیابان های بلوچستان سر نزده است.

این چشم ها منت خداوند بر توست که یک ثانیه هم خودت را چیزی ندانی!

اینجا و در انتهای آرامش این چشم ها میتوانی علت آرامش زندگی بشر را درک کنی.

جدیدترین پایان نامه های مکتب زیبایی شناسی را باید اینجا امضا کرد. هنوز مانده تا والتر بنیامین ها درک کنند و بفهمند که این چگونه نور و نورانیتی است که فقط در چشمان شیعه ی محمد وجود دارد و چرا هرکه زهرایی است اینقدر زیباست.

هنوز مانده تا کسی در پاسخ هکل بنویسد ای آن که گمان می‌بردی با سوال از چیستی زیبایی، هنر می‌میرد، بیا و ببین اینجا هرچه از چیستی بپرسی، تو را دایره المعارف زیبایی می‌بخشند!

 

 

چشمان یوسف ، الطاف خفیه خداوند را معنا می کند.

چشمان یوسف ، عصاره ای از نگاه یوسف زهرا به شیعیانی است که تنها اگر یک درصد از امکانات زندگی من را داشتند ، امروز دنیای شیعه از داشتن شان به خود می بالید. چشمان یوسف، ثانیه های کم کاری و غفلت را از تو باز می طلبد و در عین حال که مواخذه ات میکند ، امید میدهد که خالق تو خالق زیبا و بخشنده ای چون چشم های من است پس ناامید نباش!

چشمان یوسف، به تو ایمان می دهد که روزگاری یوسف پیامبر بر این خاک زیسته است.

اگر خداوند بر من تازه به دوران رسیده خرده نگیرد، خواهم گفت: چشمان یوسف = لبخند عالَم.

------------------------------------------

* این روزا دلم میخواد فقط از جهادی بنویسم. جهادی ، جهادی ، جهادی. قلم ادبی هم ندارم. تحمل کنید :)

 

** عشق نوشت: چشمم سر وعده بی ثمر می گردد / بیچاره دلم که در به در می گردد
کُشتی تو مرا و منتظر می مانم / قاتل به محل قتل بر می گردد

نظرات (۳۰)

سلام.
این یوسف شما چه چشمای پر امیدی داره!!! امیدش به خالق این امیده!!
کاش چشمای منو شما هم همین قدر امید توش موج می زد. فکر کنم اون وقت تاریکی به خودش نمی دید چشمامون! چشمای دلمون!
چه قدر این پست دلنشین بود!

پاسخ:
سلام.
کاش فقط یه ذره از یوسف اغراق کرده بودم داخل متن . اونطوری اینقدر دلم براش تنگ نمیشد ...
دلم میخواد به بهترین دوستانم فقط یک بار چشم در چشم شدن با چشمان یوسف رو هدیه بدم ...

چشمای من هرروز خواسته ناخواسته در برخورد با خیلی چیزا کم فروغ میشه ... ولی این چشم ها هربار روشن تر میشه ...

مثل همیشه خیلی زیبا و دلنشین بود به شدت دلم هوای سر زدن به محرومین و نیازمندان شیعه کرد. خوش به حالتون التماس دعا ما رم دعا کنید دلم برا خوندن پستای منحصر به فرد تون تنگ شده بود ممنون. ایمیل منم دست شما امانت. 
پاسخ:
چقدر سخت پیداتون کردم خانم زهرا. 

نوش جان و گوارا. من هم مشتاق زیارت شما خواننده خوب وبلاگم بودم.

ان شاءالله امانتدار باشم. نرید دیگه نیاید :)
  • دختران باباعطا
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام ***** ****
    اتفاقا قسمت شد بعداز پیام شما، رفتم پیش باباعطا و اطاعت امر کردم
    پاسخ:
    سلام و احترام

    خیلی لطف کردید. دعا کنید شرمنده شهدا نشم.
    بسم الله
    سلام بزرگوار..... چه صفحه ی عالی ای ساخته اید... پرمغز و روان.... متشکر از لطف دایمی شما... مطالبتون رو میخونم و مثل همیشه دلم پر میکشه و با بچه های جهادی میره اونجا.... خدا توفیقتون بده...
    یا زهرا(سلام الله علیها)
    پاسخ:
    سلام . مگر چند مدت سر نزدید؟! اینجا عالیه چون رنگ و بوی حضرت زهرا س داره. فقط!

    خدا به وقت و خدمت و زندگی تون برکت بده. جهادی نصیب تون.
    چه قلم متفاوتی!
    چه حس ملموسی!
    چه کریمانه!
    اینجا منو به یاد چیزهایی میندازه که باید به یادشون بیوفتم.
    ممنون
    یا علی
    پاسخ:
    خداروشکر ... 

    کاش این روزها من هم یاد چیزایی که نباید ، نیفتم ...
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام. چه عجب!
    ما هم یوسف های خودمون رو داشتیم. پسر من اسمش عباس بود. همین امید رو وقتی منو می دید داشت!(فکر کن مننن...! بی چاره بچه...)
    پدرش جانباز اعصاب و روان بود و این بچه حاصل سالهای پیری و دردش! تنها بچه ش بود. میومد کلاس سختترین کار من توی اون هفته شروع می شد! هم نرنجونیش هم کنترلش کنی تا به کسی صدمه نزنه! دیر فهمیدم. اولش نمی دونستم. *** ** ****** ***** *** ** **** ** ***** ******(این تیکه رو خودتون بخونید اما حذفش کنید. *** **** ** **** ****** ** ****** ***** **** ***** فکر کن اوضاع بچه چی بود!
    پاسخ:
    سلام. 
    حتما معلم فهمیده و خوش درکی بودید که این احساس رو برای یک پسر داشتید. 
    واقعا شرایط سخت و دردآوریه... هم برای اون پسر هم برای معلم ... 

    عباس چندسالش بود؟
    به نام خدا 
    سلام.
    چه چشمایی داره این بوسف شما...
    انگاری آینده رو میبینه و به همه چیز امید واره.
    داره میگه: تا اون بالایی هست،آرامشم هست.
    البته من غیر از چشماش،از لبخند خالصانه خودشو و اون آقا پسر بقلیش هم خوشم اومد.
    پاسخ:
    سلام. 
    من فکر میکنم حتی لب هاش هم از چشم هاش الهام میگیرند.

    برداشت تون خیلی دلنشین بود. لایک داشت!
    سلام ...
    آفرین براین همت 
    چه حسی داره کریمانه بودن ...
    من هم هفتۀ پیش ،سیستان و بلوچستان بودم .اما برای کاری متفاوت از برنامۀ شما.

    در تأیید فرمایشتان ، اگر بچه شیعه ها در آن دیار ، فقط یک در صد از امکانات ما را داشتند؛ اخلاص و استعداد و صفا و همتشان ،برای صیانت از دیانت ما کافی بود و شاید اردوی جهادی از آنجا به تهران و خراسان و فارس و اصفهان اعزام می شد...
    پاسخ:
    آفرین. 

    استعداد یک نوجوان روستایی بمراتب از یک جوان شهری بیشتره. شک نکنید.

    رسیدن بخیر :)
  • باران (رازی در منتهیٰ الیه مشرق)
  • به جهان خرّم از آنم که جهان خرّم از اوست
    عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
    سلام
    ممنون از مطلب زیباتون.

    عصبانی نباشید!
    پاسخ:
    سلام

    این فیلم "عصبانی نیستم" که شما درموردش صحبت کردید من فکر میکردم حداقل نیم ساعت ممیزی بخوره! چی شد پس؟ :)

    سلام.
    قشنگی چشمان امثال یوسف به علت آلوده نشدن به گناه است.
    التماس دعا.
    یا حق.
  • فانوس جزیره
  • امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند :
    ظلم قدم را می لغزاند، نعمت ها را سلب می کند و امتها را به نابودی می کشاند.
    غررالحکم . ح 1041

    سلام علیکم
    ان‌شاالله که هیچ وقت ظلم نکنیم
    جهادی نویسی و جهادی خواندن لذت دارد ...
    عاقبتتون بخیر / یاابوتراب
    چه برقی میزنه چشماش ....جادوی محبت صادقانه مسحورش کرده خداخیرت بده
    ان شاء الله چشمانمان به جمال یوسف زهرا (سلام الله علیها) روشن گردد ...
    آن روز مشخص می شه که ما با این همه ادعا جلوتریم یا یوسف و یوسف ها ... شاید آن روز ما در حسرت دست کریمانه یوسف ها باشیم ... « کریم کاری به جز جود و کرم نداره ... »
    سلام ببخشید که اسپم دادم
    یه هدیه ویژه برای کاربران بیان وجود داره اونم به مناسبت تولد امام رضا، جایزش هم ایناست:

    برای یک نفر: طراحی کامل یک قالب وبلاگ بیان

    برای پنج نفر: یک قالب اختصاصی

    برای سه: نفر ویرایش قالب


    اگه دوست داشتی شرکت کنی، کافیه توی این مطلب ( http://m-nazari.ir/post/gift-for-bayan-users ) یه دیدگاه با شرایط ذکر شده بنویسی... دوست داشتی میتونی به اشتراک هم بزاری تا دوستان هم استفاده کنند.

    پاسخ:
    :)
    سلام.
    نگرانتونم!
    امیدوارم برگشتنتون همراه با خوشحالی باشه!
    از خدا می خوام در برگشت شادی و نور در چشمانتون موج بزنه!
    سلام علی قاسم بن الحسن...
    پاسخ:
    سلام و تشکر و شرمندگی .
  • خادم المهدی
  • با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست بزرگوارم
    ممنون که بر ما منت گذاشته و با قدوم خود به بیت المهدی کرمان رونق و صفا بخشیدین
    راستش اومده بودم تا تشکر کنم از اینکه بهم سر زدین ولی خدا میدونه نزدیک یک ساعت فقط مطالب زیبا و روون شما رو خوندم و متوجه گذشت زمان نشدم فقط میتونم بگم کارتون حرف نداره خداوند خیرتون بده که اینجوری هوای دلمون رو عوض کردین
    شما نیز با عزت و افتخار فراوان و با امید به ظهور حضرت حجت با نام زیبای کریمانه در جمع دوستان بیت المهدی کرمان قرار گرفتید و زینت بخش وبلاگ ما شدید
    اجرتان با خداوند منان
    یا حق
    پاسخ:
    سلام 

    گوارای وجود زهرایی تون. خوش روزی بودید و من فقط یک واسطه.

    التماس دعا...
    سلام
    خوش به حالت برادر
    سالهاست دوست دارم برم اردوی جهادی ...
    پاسخ:
    سلام. 

    خب برو دادا. کی جلوتو گرفته؟ :)

    سلام

    خیلی زیبا بود! وصف چشمان یوسف آدمو میبرد تو فکــــــــــــر!

    چشمان یوسف ، عصاره ای از نگاه یوسف زهرا به شیعیانی است که .....

    خوشم اومد از این بخش!

    اگر از دریچه معبود به همه جا نظر کنیم جز زیبایی چیزی نمی بینیم
    سلام مجدد لطف دارید بزرگوار.. ظاهرا چیزی رو فراموش نکردید تو این مدت ..
    خیلی خوشحالم

    بله درسته اون چیزی رو که مطالعه فرمودید .. باید سعی کنم با شرایط جدید کنار بیام

    والا  ورزش رو که کلا تعطیل کردم با اینکه خیلی سخته دل کندن ولی فعلا شرایطش رو ندارم

    قرار بود بریم مشهد واسه مسابقات کشوری و خودم رو اماده کرده بودم که متاسفانه
    همه چی بهم خورد..
    هههه حتی عقیق یمانی رو هم یادتونه .. 

    من جدا عرض کردم باز هم میگم قلمتون اوج گرفته و مطالب تا عمق دل میشینه

    میگنا چیزی که از دل براید بر دل نشیند صحبت همین قضیه ست..

    واسم دعا کنید .. انشالله موفق باشید

    یا علی.
    پاسخ:
    سلام تشکر ازتون. لطف شماست.

    منم خوشحالم دوباره شما رو با چهره وبلاگی جدید زیارت کردم.

    حتی یادمه گفتم مهم نیست عقیق یمانیه. مهم اینه که شما به همسرتون هدیه دادید!
    من محاله کسی از همسنگرانم رو فراموش کنم. 
    برای هرکس با حال و شرایط خودش ، توی ذهنم نشونه هایی برای ابد میذارم. 
    فضای مجازی برام چیزی از حقیقی کم نداره. هرچند بابت این خط ضربه هم خوردم.
    عجب چشمانی دارد یوسف...
  • خادم المهدی

  • غافل مشو شاید نظری شد امشب
    شاید که مبارک سحری شد امشب

    شاید که بخاطر امام هشتم
    از یوسف زهرا خبری شد امشب

      میلاد خجسته آقا امام رضا علیه السلام
    برعاشقان حضرتش پر طراوت و مبارک باد

    سلام بر شما دوست بزرگوار
    با مطالب جدید در بیت المهدی کرمان پذیرای حضور سبز شما هستیم




    ____ ___ _* اَللّــهُــــــمَّ
    ___ ____* صَـــــــــلِّ
    __* __*___ _* عَــلــــــی
    _* _______* مُــحَـــمَّــــــدٍ
    __ ___*## ### وَ آلِ
    _ * _######## مُــحَـــمَّــــــدٍ
    *____### ##### وَ عَـــجـِّـــــل
    _*___#############___ _ فَــرَجَـــــهُـم
    __* *###############_ * _* , وَ فَــرَجَـــنــــــا
    _____###############__ _____* بِــهِــــــم
    _____############## ___ ] ______* وَ اَهـــلِـــــک
    _____######## ####*__ __* __* اَعـــدائــــــهُـم
    ________ _________*__*__ __*__* اَجــمَعــیـــــــن



    :((
  • فانوس جزیره
  • سلام علیکم
    میلاد امام رئوف بر شما بزرگوار مبارک
    عیدی شما از امام رضا علیه السلام :
    « سُئِلَ الرِّضا(علیه السلام) عَنِ السِّفْلَةِ فَقالَ(علیه السلام):مَنْ کانَ لَهُ شَىْءٌ یُلْهیهِ عَنِ اللّهِ ».
    از امام رضا(علیه السلام) سؤال شد:
     سفله کیست؟
    فرمود: آن که چیزى دارد که از [یاد] خدا بازش دارد.
    عاقبتتون بخیر / یاابوتراب
    سلام برادر
    ولادت آقا امام رضا(ع) مبارک
    سلام.
    همیشه خوش خبر باشید! ان شاءالله خبر ظهور...
    عباس اون زمان حدود 10 سالش بود. البته فقط عباس نبود بچه های دیگه هم بودن اون بخشی که من کار می کردم پر بود.
    پاسخ:
    سلام

    چه بخشی؟ اگر دوست داشتید بگید.
    مادر عباس 48 سالش بود و پدرش طبعا بزرگتر.

    چه توفیقی دارید شما  ..

    من دوست دارم فقط یی بارم که شده طعم اردوی جهادی رو بچشم..

    التماس دعا

    یا زهرا
    پاسخ:
    خب بچشید...

    بسم الله ...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">