کـریمانــه

لحظاتی باشکوه پر از سادگی

کـریمانــه

لحظاتی باشکوه پر از سادگی

کـریمانــه

اینجا تکه هایی از لحظات زندگی باشکوهی را می خوانید که لطف "کریمانه" شامل حالش شده است ...

و سوره کوثر پیش از اینکه یک اجتماعی نویس باشد، یک "جهادی نویس" بوده و هست و خواهد بود ...

******************************
معتقدم هر بزرگواری که وارد "کریمانه" میشود، فقط بواسطه ی خدای حضرت زهرا س و خوش روزی بودن او است.

******************************
اینجا دیانت و سیاست به هم تنیده است. اما این، لزوما به این معنا نیست که پیرامون مباحث سیاسی کشور پست جداگانه گذاشته شود و به بحث و نظر پرداخته شود. چشم ها را باید شست!

******************************
هرگونه برداشت، کپی از مطالب، استفاده از قسمت یا تمام متن، تحت هر عنوان، حتی بدون ذکر منبع، نه تنها حلال و مجاز می باشد، بلکه بعنوان نویسنده ی حقیقی و حقوقی مطلب، نشر دهندگان نوشته ها رو در ثواب نگارش آن ها شریک میکنم.

******************************
تقریبا بالای 95 درصد از مطالب این وبلاگ ، تولیدی است و در هیچ جای فضای مجازی قابل جستجو نیست. این را نه از برای خودبزرگ بینی و غرور، که برای توجه و تعمق متفاوت و ویژه در پست ها نسبت به سایر نوشته های فضای مجازی، میگویم.

******************************
و حرف حساب: آیت الله فاضل ره فرمودند:
" 50 سال است دارم اسلام می‌خوانم. بگذار خلاصه‌اش را برایت بگویم. واجباتت را انجام بده. به‌جای مستحبات تا می‌توانی به کار مردم برس. کار مردم را راه بیانداز.اگر قیامت کسی ازت سوال کرد، بگو فاضل گفته بود..."

یازهرا س.

مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه

جهادی نوشت (26)

سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۰۰ ب.ظ

راستی خورشید با آبی چه زیبا می شود!


گفتم که پر از عطر بهاری بانو.

خب حرف بزن گاه گداری بانو.

گفتی: به خدا حرف ندارم آقا

گفتم: به خدا حرف نداری بانو!


نوروز امسالم، طعم عسل تبلیغ متاهلی را در آب و هوای دو نفره بلوچستان چشیدم.

تعجب میکنم که این خاک غریب، متهم است به حرارت طاقت فرسا و آلودگی درد افزا. 

اما مگر این حجم محبت مردمان روستا، در حریر نوازش همسری آرام و دریــایی، چیزی جز "بهشت" را تداعی گر است؟


بگذار با تو عالم خود را عوض کنم:

یک لحظه تو به جای من و من به جای تو

این حال و عالمی که تو داری برای من 

دار و ندار و جان و دل من برای تو ...


یار تبلیغ و جهاد من!

بودنت مرا آزاد میکند. از جشن فراموشی ها.

دویدنت پا به پای من، نیروی انگیزشی میشود برای فراز و فرودهای مسیرم.

حضورت در خستگی سختی هایم، نمایشگاه ایثار و مقاومت است تا بمانیم به پای آنان که مانده اند.


خودت را بگذار جای من 

اگر مثل من، عاشقت نشدی 

دوباره خودم عاشقت می شوم!



گویند خداوند به موسی ع فرمود: شکر مرا به جای آور.

موسی عرض کرد: مرا توان شکر تو نیست یا الله.

پاسخ آمد:

"شکر ما همین است! همین که بدانی هرچه شکر گویی، یارای حقیقت شکر ما را نداری".

چیزی برای به رخ کشیدن از یار زندگی سوره کوثر ندارم. هرچه هست فضل است و کرامت.

هراسم از این است که چشم هایم را به روی نعمت های نهان و عیان اش فرو بسته باشم.

چه کفرانی از این بالاتر؟

ندیدن اقیانوسی که ماهی، عاشقانه در آن نفس می کشد!


جهاد ات قبول یار جهاد من!

بعد از مادرمان، تمام این موهبت الهی از آن توست.

دلت شاد و روزگارت، بهشت و ... روزت مبارک!

---------------------------------------------------

* عشق نوشت: تو در کنار خودت نیستی نمی دانی / که در کنار تو بودن، چه عالمی دارد!

  • ۹۵/۰۱/۱۰
  • ۸۱۶ نمایش
  • سوره کوثر

نظرات (۱۰)

انشالله که این چنین اعمال مشترکتون اباد کننده اخرتتون زیر سایه رضایت الهی باشه

دعا کنید ما هم لیاقت کار مهادی رو پیدا کنیم😢
پاسخ:
ممنون داداشم.

خدا روزی ات کنه جهادی.
سلام و خدا قوت

الحمدلله کما هو اهله..چه ذوقی کردم..نظرالله به سوره کوثر و یار جهادیش..

کنار گذاشتن صدقه این پست به عهده صفورا..
پاسخ:
سلام و تبریک سال نو.

ممنون اما مطمئنید از پس حجم صدقه این پست برمیاید؟ :)
  • آفتابگردون ...
  • سلام نام مقدس اوست...سلام برشما
    خب خب خب!من از طرف جامعه زنان میگم که هعی بدک نبود:دی حالا جا داره پیشرفت کنین و قدر همسرتونو بدونین:)
    اونم زنی که در این حد خانومه.توی این شرایط سخت و اوضاعی که خودتون توصیف کردین نه تنها مانعتون نشده بلکه خودش مشوقتونه.بعله چی فک کردین،خیلی بیشتر از اینا باید هواشو داشته باشین:)
    ببخشید من اینقدر فضولی کردم! امیدوارم هرروز سلامت وخوشبخت تر از قبل درکنار هم ببینمتون اینجا شکلک قلب نداره که دوتا بجای اسماتون بذارم:)
    راستی اگه ممکنه به من نحوه درج ادامه مطلبو توی بیان رو یاد بدین بعلاوه رمز گذاشتن واسش.طفلک پست بیچارم آواره شده.ممنونم

    زنده باشید و سلامت یاعلی
    پاسخ:
    سلام خواهر بزرگوار.

    از محبت همیشگی خانم آفتابگردون به اینجا و خادمش خدا رو شاکرم.
    برای زندگی شما و لحظات خادمی تون در بیمارستان، آرزوی خلوص و رشد دارم.

    راستش برزخ بدیه. 
    آدم نمیدونه باید بنویسه از نعمت هایی که داره یا نه. تبعاتش رو میگم. مخصوصا اینجا.
    شاید فکر کردن به همین برداشت های متفاوت، باعث میشه کمتر این نوع قلم ها رو بدست بگیرم.

    بهرحال اگر بعد این همه جهادی نوشت، اسمی از همسرم نمی بردم، کمتر از کفران نعمت نبود برام.
    سلام.
    به مدد الهی مهرتان مانا و پیوندتان ناگسستنی باد.
    این علاقه و محبت، بسیار ستودنی ست. قدرش را بدانید.

    ان شاءالله دست به دست هم بدهید و پا به پای هم بروید به سمت کمال مطلوب که تقرب فقط در سایه قداست عشق سوزنده میسر است. 
    برقرار باشید و قدر دان همدیگر..
    پاسخ:
    سلام برادر گمنام خودم. از بابت همه دعاهای قشنگت ممنونم.

    تو خودت، خوشی های این شکلی زندگیت بیشتر از حس و حال من نباشه کمترم نیست! درست میگم؟ :)
    به نام خدا
    سلام


    «حضرت زهرا مجمع همه فضایل انسانی است ؛ حضرت زهرا معصوم است؛ او، در حد کمال، واجد تمام آن فضایلی است که یک انسان  می تواند داشته باشد. حضرت زهرا یک قله است؛ قله ای که همه انسان هایی که در راه کمال گام بر می دارند٬ در دامنه آن حرکت می کنند و برای اینکه راه را گم نکنند و لحظه به لحظه کمال یابند باید به آن قله نظر داشته باشند. زهرا قله است، نه فقط برای زنان ما بلکه برای همه مردان و زنانی که خواستار کسب فضایل انسانی و کمال هستند. » 
    .
    میلاد اسوه عالمیان رو تبریک میگم.
    پاسخ:
    سلام و تبریک میلاد حضرت مادر س.

    ... زهرا س قله است، نه فقط برای زنان ما 
    بلکه برای همه مردان و زنانی که خواستار کسب فضایل انسانی و کمال هستند ...
    :)

    پاسخ:
    کیبوردتون اسراف نشه :)

    عید مبارک و سال تون جهادی.
    سلام .سال نو مبارک اونم با تاخیر زیاد .تولد حضرت زهرا س هم تبریک بازهم با تاخیر زیادتر .

    باورم نمیشه خانومتون را هم با خودتون بردین ؟من که از جهادی چیز زیادی سر درنمیارم اما اون طوری که تلویزیون نشون میده خیلی جرات داشتین ونترس بودین که با خودتون خانوم بردین ..حضور یه خانوم تنها همراه گروه حتما زیاد تو چشم بوده اونجا .خیلی دلم میخواد بدونم اونجا خانومتون چه احساسی داشته .؟حتما از این دختر های چریک نترسه که حاضر شده باهاتون همراه بشه .از ظرف من بهش بگید به همه اقایون ثابت کردی که هنوز هم شیر زن هست .
    پاسخ:
    سلام خانم شیدا. چه عجب بزرگوار. سال نو و عید میلاد خانوم تبریک به شما.

    احساس من اینه که پتانسیل و ظرفیت خانم ها و قدرت تاثیرگذاری شون پا به پای آقایون و حتی گاهی بیشتر رو کمی دست کم گرفتید. 
    همسر من نه تنها در کنار من سایه به سایه خدمت خالصانه و جهاد عاشقانه می کردند، بلکه حتی قوت قلب من برای راه پر فراز و نشیبم بودند.

    ضمن اینکه به لطف خدا گروه ما از مهارت ها و توانایی های خواهران زیادی استفاده میکنه. 
    به قول شما شیرزن هایی که تعدادشون و حجم کارشون اصلا ناچیز نیست.

    راستی چقدر لحن تون آشناست :)
    سلام و عرض ادب و تبریک سال نو.
      تبریک ویژه به خاطر هدیه گرانقدری که از کریم اهل بیت(ع) به پاس اخلاص و یک رنگیتون در اردوهای جهادی ، گرفتید.
    بی شک محبوبه حضرت حق؛بی بی دوعالم ، نظر ویژه ای بهتون داشتند که ریحانه ای فهیم روزیتان کرده که  پابه پای هم، مسیر جهادی را قدم نزنید بلکه پرواز کنید.
    خدا قبول کنه از همتون. سبز و سلامت باشید.
    اجرتون با خانم زهرا(س).
    التماس دعا. 
    پاسخ:
    سلام خانم سادات. خداقوت فراوان.
    ممنون از محبت تون.
    بی شک عنایت مولای کریم بوده وگرنه من به احوال خودم آگاهم.
    خیلی جای دوستان کریمانه خالی بود.
    یارب

    سلام علیکم ... سال نوتون مبارک باشه و ان شاءالله سالی سرشار از عشق ، محبت ، موفقیت و سلامتی را در پیش داشته باشید . در سالی که مبتدا و خبرش مزین به ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها است ان شاءالله اخبار خوشی را پذیرا باشید . 

    در ضمن اشعار هم بسیار خوب و عالی .... 

    التماس دعا 
    پاسخ:
    سلام برادر 

    لطف داری. بیشتر زیارتت کنیم.
  • انــــــ ـار
  • تبریک
    عاقبت بخیر بشید ان شاءالله
    پاسخ:
    سپاس فراوان.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">