کـریمانــه

لحظاتی باشکوه پر از سادگی

کـریمانــه

لحظاتی باشکوه پر از سادگی

کـریمانــه

اینجا تکه هایی از لحظات زندگی باشکوهی را می خوانید که لطف "کریمانه" شامل حالش شده است ...

و سوره کوثر پیش از اینکه یک اجتماعی نویس باشد، یک "جهادی نویس" بوده و هست و خواهد بود ...

******************************
معتقدم هر بزرگواری که وارد "کریمانه" میشود، فقط بواسطه ی خدای حضرت زهرا س و خوش روزی بودن او است.

******************************
اینجا دیانت و سیاست به هم تنیده است. اما این، لزوما به این معنا نیست که پیرامون مباحث سیاسی کشور پست جداگانه گذاشته شود و به بحث و نظر پرداخته شود. چشم ها را باید شست!

******************************
هرگونه برداشت، کپی از مطالب، استفاده از قسمت یا تمام متن، تحت هر عنوان، حتی بدون ذکر منبع، نه تنها حلال و مجاز می باشد، بلکه بعنوان نویسنده ی حقیقی و حقوقی مطلب، نشر دهندگان نوشته ها رو در ثواب نگارش آن ها شریک میکنم.

******************************
تقریبا بالای 95 درصد از مطالب این وبلاگ ، تولیدی است و در هیچ جای فضای مجازی قابل جستجو نیست. این را نه از برای خودبزرگ بینی و غرور، که برای توجه و تعمق متفاوت و ویژه در پست ها نسبت به سایر نوشته های فضای مجازی، میگویم.

******************************
و حرف حساب: آیت الله فاضل ره فرمودند:
" 50 سال است دارم اسلام می‌خوانم. بگذار خلاصه‌اش را برایت بگویم. واجباتت را انجام بده. به‌جای مستحبات تا می‌توانی به کار مردم برس. کار مردم را راه بیانداز.اگر قیامت کسی ازت سوال کرد، بگو فاضل گفته بود..."

یازهرا س.

مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه

اربعین نوشت (6)

پنجشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۰۳:۲۰ ب.ظ

بگذارید حرف آخر را همین اول بگویم: کسی که زیارت اربعین را درک نکرده باشد، بخشی از معارف ناب حسینی را هیچ‌گاه درک نمی‌کند. 

به راستی اربعین میعاد گاه است. باید حداقل یکبار در این میعادگاه بزرگ حضور بیابی تا معنای ایمان را درک کنی و مصداق ایمان را متجلی (علامات المومن خمس... و زیارت الاربعین...).

باور کنید اگر فرصت حضور در این میعادگاه را بیابید، به راحتی متوجه می‌شوید که چرا باید تنها به زائرین اربعین گفت «مومن». اصلا ایمان یعنی چه؟ ایمان یعنی باور عمیق خدا و اولیای او. و کجا بهتر از اربعین می‌توانی خدا را احساس کنی و عظمت کشتی نجات او را درک کنی؟ 

اصلا گویا خود اهل‌بیت علیهم السلام چنین طراحی کرده‌اند که در ایام اربعین نبض زمین و زمان در مسیر نجف تا کربلا بزند.

و تو به روشنی می‌بینی که اینجا قلب زمین زیر پای زائرانی که بیشترشان به دلیل گرفتگی یاکوفتگی عضلات به سختی گام بر می‌دارند، با تواضع و احترام می تپد.

با احترام به شهید علمدار، برای بهترین دوستان تون، آرزوی شهادت " در زیارت اربعین " رو کنید.

---------------------------------------------
* میگفت برو ببین کجا کدوم دل شکسته ای با نفس حق اش برای تو از ته قلب ، خادمی زائرای حضرت زینب سلام الله علیها زیارت اربعین رو آرزو کرده که امسال ، متفاوت ترین کربلای اربعین زندگی ات رو تجربه کردی.

** هرکس سفارشی کرد ، انجام شد. امسال ، سحر اربعین ، بین الحرمین برای "صمیمانه های کریمانه" دعا کردم.

*** ممنون و شرمنده از نگرانی های برادرانه و خواهرانه تون. کامنت های عمومی و خصوصی ، فقط بار شرمندگی سوره کوثر رو بیش از پیش کرد و بس.

**** عشق نوشت: از زائران مشهد و زوار اربعین / باید سوال کرد که حالا غریب کیست؟ یا امام حسن ع.
  • ۹۳/۰۹/۲۷
  • ۷۴۰ نمایش
  • سوره کوثر

نظرات (۲۳)

  • وبلاگ شمس
  • سلام
    زیارتتون قبول ان شاالله. خدا را شکر که انقدر این زیارت پربار و پر برکت بوده درسته که حضور در کربلا خودش لیاقت می خواهد و واقعا کسانی که دعوت می شوند خداوند جور دیگری دوستشان دارد ولی شما انقدر راحت و صریح بهمون نگید. همه ما وقتی شما و بقیه زائران داشتید پیاده و با تواضع و عاشقانه میرفتید کربلا دلمون گرفته بود و به موانع اجابت نشدن این دعا و خواسته مون فکر می کردیم.
    با دیدن پست جدید خوشحال شدم چون همه ما نگران بودیم اما با خواندنش دلم خیلی گرفت و واقعا برای خودم ناراحت شدم و دلم سوخت.
    خوشا به سعادتتون
    پاسخ:
    سلام و احترام
     
    خانم شمس شما لطف دارید. راستش جای هرکسی رو نمیشد پر کرد ولی میشد چند قدم رو با پای دل ِ دوستان و آشنایان برداشت. ان شاءالله دل سوخته ی شما هم خریدار خودش رو که حضرت زینب س باشند پیدا کنه. 

    من چی گفتم راحت و صریح؟! بابا من هنوزم خودم رو داغون ترین آدمی میدونم که بین این 20 میلیون پاش به کربلا رسید. 
    خیال تون راحت. اگر حضور در کربلای اربعین لیاقت میخواست ، این چندسال بجای زیارت، باید پشت شیشه های تلویزیون اربعین میگرفتم!
  • صمیمانه با خودمان
  • سلام علیکم
    اصلا نمی دانم حکمت اینکه این چند وقته آدرستون گم کرده بودم چی بود،وقتی خبر رفتنتون خوندم حالم گرفته شد که چرا دیر فهمیدم ولی اشکال نداره شنیدیم می گن که زائر امام حسین تا چهل روز بهد از زیارتش هم زائره!پس لطفا برادرانه دعا مون کنید برا هدیه ی تو راهیمونم دعا کنید راستی زیارتتون هم قبول و ان شاالله هرساله زیارت بامعرفت نصیبتون بشه.
    پاسخ:
    سلام محضر شما. چه عجب خانم صمیمانه. مشتاق دیدار.
    آدرس اینجا که برای افرادی مثل شما سرراست تر از این هاست!
    برای دعاهاتون هزار آمین. ان شاءالله نصیب همه مون هرسال. من واقعا برای بروبچه های کریمانه دعاگو بودم.

    به به. چه خبر خوبی. تبریک میگم. از طرف سوره کوثر ، برای سلامتی روی ماهش سه سوره کوثر خوندم.
    ان شاءالله دستور العمل حاج آقا مجتبی ره رو درموردش اجرا کنید تا اولاد زهرایی س نصیب تون بشه.
    سلام و زیارت قبول.

    مُهر تأیید شیعه گی مبارک باد. 

    قدرش را بدان. برای ما فقط حسرتش رقم خورده بود.دعا کن روسیاه نمانیم...
    پاسخ:
    سلام عزیزم.

    ارادت دارم ولی بنظرم نه زیارت اربعین کربلا رفتن ، مهر تایید شیعگی باشه. نه جاموندن از این قافله بزرگ، روسیاهی.
    چه بسیار زائر اربعین کربلا که سفرشون شده عادت و چه بسیار جامونده ها که اربعین شون میشه وقف خدمت و عبادت.

    ان شاءالله یک کربلا هم با شما و خانواده محترم. البته نه! شما سربازان گمنام و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی یه مقدار خطری هستین! :) ان شاءالله شما جدا و ما جدا بریم یه کربلا زیارت :دی 
  • آفتابگردون
  • سلام نام مقدس اوست...سلام بر شما
    چقد دیر کردین دیگه داشتیم نگران میشدیم....
    زیارتتون قبول باشه خوش به حالتون چه اون موقع چه حالا...
    میشه واسمون یکم از حال وهوای اونجا حرف بزنین؟خیلی هوای اینجا گرفتس اخه...
    ممنونم که واسم دعا کردین ایشالا هر سال روزیتون بشه این سفر پر از عشق.

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام قولا من رب رحیم. سلام خانم آفتابگردون.
    شرمنده. ناگهان خیلی زود دیر شد. خودمم واسه خودم نگران شدم!

    آخه این چه درخواستیه؟ شما میخواید زیبایی های این شکوه شکیل رو با قلم شکسته خاک خورده ام به حقارت بکشم؟! 
    چی بگم آخه؟ سوالای سخت میپرسید.
    اونجا گذر عمر تایمر نمی اندازه. اونجا کارخونه بازتولید محبته. اونجا هشتاد کیلومتر ارادت خالصانه مثل نقل و نبات بین زوار پخش میکنن. اونجا هرکس هرچی هست میذاره کنار و میشه یه دلداده با یه کوله پشتی عشق. اونجا بیشتر از هرچیزی ، بوی حضرت زینب س میاد. اونجا جای قدم های امام زمانه. اونجا ... اونجا ... 
  • خادم الزهراسلام الله علیها
  • سلام علیکم و رحمت الله...
    خداقوتتان...
    زیارتتون مقبول حق ان شاالله...
    ای کاش درک کنیم اربعینی پای پیاده کربلا...
    هرجا قدم گذاشتید دلمون همراهتون بود...

    ان شاالله که ویژه دعامون کرده باشید...

    منتظرم قدم به قدم با خاطرات نابتون همراه بشم...
    چشم براهم....
    بسم الله رو بگید...

    قلمتان مستدام...
    یازهراس
    پاسخ:
    سلام خانم خادم. تشکرات فراوان. 

    ان شاءالله پیاده روی نیمه شعبان. با معرفت.
    فقط بین الحرمین و داخل صحن حرم مطهر توفیق شد برم. همونجا پرچم کریمانه رو بالا بردم.

    اگر رزق بدن ، اربعین نوشت های متفاوتی در راه خواهد بود ان شاءالله. با ما همراه باشید!
  • سودابه حمزه ای
  • سااااااااالام.

    رسیدن به خیر و زیارتتون قبول درگاه حق.

    ماه صفر سال1390برای اولین بار موکب ها رو دیدم.البته راستش سوار بر اتوبوس بودیم.هنوز چند روز مانده بود به اربعین ولی در مسیر نجف به کربلا خدا میدونه چند ساعت تو ترافیک پیاده رو ها موندیم.گرچه اتوبوس سوار بودیم اما میدیدم که در یک موکب چند بچه ماساژور بدست ایستادن.اون سال پشت حرم حضرت عباس(ع)هم دولت خودمون قیمه نذری میدادکه خدا میدونه عربها چه میکردن برای این غذا  .

    برادر نمیدونین با این پست تون چه حس و حالی پیدا کردم.

    بازم زیارتتون قبول کربلایی

    پاسخ:
    سلام و تشکر. ان شاءالله ارزش نگاه حضرت زینب س رو داشته باشه این زیارت حقیرانه.

    پس شمام این صحنه ها رو قبلتر دیدید. چرا اتوبوس پس؟ می رفتید بین این همه عاشق پیاده. امسال بعضی از آشناهام که با کاروان و مانیفست اومده بودند زیارت، با اجازه مسئول کاروان از نجف جدا شدند و به خیل پیاده ها پیوسته بودند. 

    بله دقیقا. عرب ها هم علاقه شون به غذاهای ما کمتر از خود ما نیست.
    یه موکب بود خانم حمزه ای داخل کربلا. مال بچه های ایران بود. هرروز غذای ایرانی می داد اونم با چه تعدادی. هر وعده بیست تا دیگ! اون وقت با اون همه غذای عراقی موکب ها ، عرب ها میومدن سر غذای ایرانی مثل عدس پلو و کشمش پلو و قرمه سبزی دعوا میکردن. اصلا یه وضعی!
    سلام 

    البته سربازی گمنام امام زمان (عج) افتخاریست بزرگ که اگر من یکی از آن ها بودم؛ حتماً به خود می بالیدم. اما مطمئن باشید حقیر آنی نیستم که شما تصور می فرمایید.

    برای بنده همین مقدار کافیست که در سنگر انتظار، باقی بمانم و به وسوسۀ اغیار و آلودگی افکار گرفتار نیایم.
    پاسخ:
    کنایه بود اخوی! یعنی خیلی بازی رو جدی نگیر. پشت هر رسمی اسمیه.

    و نکته مهم تر اینکه اگر از این کامنت قصدت این بود که چیزی نفهمیم ، باید بگم موفق شدی! :)
    زیارت قبول...
    پاسخ:
    عاقبت تون بخیر ...
    سلام داداش خوش امدی
    من امدم پستها را خواندم بجز همین
    قبول باشه ذخیره دنیا واخرتتونان شالله سال دیگه با صاحبمون واقامون از کوفه تا کربلا پیاده روی کنیم
    من میدونستم امسال میرید کربلا
    خوش بحالتون
    خدا کنه برای ما جاموندگان هم دعا کرده باشید
    ببین امسال ویزا نمی خواست ولی اقا ما را نخواست

    پاسخ:
    سلام خانم زارعی. ممنون خواهرم

    چه دعای زیبایی که فقط اگر خود حضرت صاحب هم آمین بگن دیگه نور علی نوره.

    چطور میدونستید!؟ من خودم نمی دونستم. 

    بخدا من به هرکس تونستم گفتم بیاید امسال از دست تون میره. 
    نه ویزا نه خروج. فقط یک عدد همت میخواد. همین.
    ولی ان شاءالله پیاده روی نیمه شعبان.
    سلام
    زیارتتان قبول
    ممنون از دعای خیرتون ...بین الحرمین...
    کاش روزی منم بشه سال دیگه زنده باشم و مادرم راضی بشه.. البته اگر ارباب دعوت کنن بلکه ...
    بی صبرانه منتظر اربعین نوشت هاتون هستیم
    خیلی خیلی التماس دعا دارم در این شب های آخر ماه صفر
    پاسخ:
    سلام و سلامت باشید. روزی تون بشه بهمراه رضایت و خود مادر بزرگوار.

    راستش در مورد اربعین نویسی باید کمی فکر کنم. 
    بنظرم یه مقدار معادلات فرق کرده.

    سلااااام!
    بابا ما مونده بودیم که مشرف شدین زیارت اربعین یانه.
    گذر از تیر 1552 قبول درگاه حضرت عشق!
     از بین 32 میلیون نفر با دوتا پا نجات پیدا کردین یا یه پاتون جامونده؟!!
    یکی از دوستان که طلبیده شده بودن می گفتن: انگار کربلا روز اربعین کش میاد!
    پاسخ:
    سلام بر شما. زنده باشید. ان شاءالله قبول دل حضرت زینب س.

    بنده خودمم هنوز موندم! شما که چیز عجیبی نیست.

    32 میلیون نفر اعلام شد؟! ماشاءالله ...
    دقیقا همینطوره. 
    خداوند به نام نامی حسین آل محمد صلوات الله علیه وآله به زمین کربلا در ایام اربعین وسعت میده. هیچ شکی درش نیست.
    سلام.زیارت قبول.ایام راتسلیت میگم.التماس دعا
    پاسخ:
    سلام. ممنون.
  • دلتنگ کربلا
  • سلام ...زیارتتون قبول نوکریتون هم مستدام
    از غربت کریمانه ترین کریم عالم همان بس که صفحات وبلاگ کریمانه هم فقط از اقا یه عشق نوشت داشت **** عشق نوشت: از زائران مشهد و زوار اربعین / باید سوال کرد که حالا غریب کیست؟ یا امام حسن ع.

    پاسخ:
    سلام.

    نه اینکه من وقت کرده باشم و ننوشته باشم. نه اینکه من خواسته باشم و قلم نزده باشم. نه!
    اصلا امام حسن قربونش برم با مظلومیت و غربت قرین شده. یه جوری میشه که واقعا نمیشه.
    امسال اربعین به این نتیجه رسیدم عاشورا باید میمردم…دلم خیلی گرفته
    پاسخ:
    حالا این رو میگم از باب حرف دل، نه خدای نکرده دل سوزوندن.

    واقعا اونایی که اربعین کربلایی نمیشن ، چطوری تا عاشورای سال بعد زنده می مونن؟
    من خودم اگر اربعین آقا منت نمی گذاشت و راه مون نمی داد ، واقعا افسرده میشدم. 
    نمیدونم مردم که نمیرن ، چطوری تحمل میکنن!؟
  • ذهن زیبا
  • سلام. تا بیست میلیون که اعلام شد ولی اخبار غیر رسمی سی و دو میلیون هم گفته شده...
    الان که چند روز گذشته و از دیگرون خبر گرفتم میگ م خوب شد من نرفتم وگرنه واقعا دلم می سوخت! آخه به خاطر زیادی جمعیت و شلوغی خیلی از خواهرا نتونستن زیارت برن مخصوصا حرم آقا ابالفضل. من اگر بودمو تا اون فاصله نزدیک میشدم و نمی تونستم به حرم وارد بشم می مردم!
    پاسخ:
    وا. مُردن نداره که! مگه زیارت به حلق ضریح آویز شدنه؟! 

    اتفاقا خیلی خانم های زیادی اومدن که از داخل بین الحرمین با همراهان شون زیارت میکردند. هم توی شلوغی جمعیت ورودی صحن حرم ها به گناه نمی افتادند هم خودشون با خیال راحت یه جای دنج برای خلوت با آقا پیدا می کردند.


  • ذهن زیبا
  • سلام. به حلق ضریح نه ولی وارد حرم شدن که هست؟
    صادقانه بگم دارم برای توفیق نداشتنم توجیه میارم!
    پاسخ:
    سلام. 
    آهان. بهتر شد!

    البته بیشتر از توفیق ، همت میخواست. 
    این رو از منش پیر زن 73 ساله ای که فقط با یک عدد "کارت ملی" اومده بود کربلای اربعین و برگشته بود ، فهمیدم!
  • وبلاگ شمس
  • سلام
    هی میام سرمیزنم میبینم پست جدید نیست برمی گردم.
    اما این بار دلم گرفته بود دوست داشتم حالم را یک جوری خوب کنم.نشستم کامنتهای دوستان را خواندم با خواندن متن هر کدامشان براشون دعا کردم.
    ان شاالله شما و همه عزیزان حاجت روا بشوید.
    حال و هوای نوشته هاشون نشون می داد چقدر دلشون تنگ شده چقدر دوست داشتن اربعین حرم باشند و حالا که نشده ...
    من که با این فهم اندک و حس زمینی این عشق و حال قشنگ را فهمیدم  و اشک ریختم و دعا کردم ببین امام حسین علیه السلام سرو و آقای ما، برای این دلهای عاشق چه دعایی میکنه...ان شاالله.
    عاقبت به خیر شوید ان شاالله

    پاسخ:
    سلام ممنون از خانم شمس و لطف فراوان شون.

    خدا به حق اشکی که ریختید گره از کار شیعیان حضرت زهرا س باز کنه. گرفتاری ها خیلی زیاده ...

  • اشک انار
  • خطاب به ذهن زیبا
    کربلا رفتن هنر نیست کربلایی ماندن هنر است
    اگرتنها کربلا رفتن هنر باشد که شمر وعمر سعد هم کربلا رفتند
    میشه کربلا نرفت وکربلایی بود مثل رهبرمون سیدعلی 
    پس دل خودت را نخور
    یه وقتهایی هر کار کنی جسمت جور نمیشه بری کربلا ولی روحت کلا اونجاست
    یه وقتهایی هم کربلایی ولی ...
    این اخری حال خودم بود سال81 کربلا رفتم ولی درک درستی نداشتم

  • شیخ عبدالزهرا وثوقی
  • سلام برادر عزیز.


    زیارات و عزاداری هاتون قبول/

    در خدمتم با سفرنامه کربلا...
    یا علی مدد
    پاسخ:
    سلام. شما زنده ای؟ عجیبه.

    ممنون و یاعلی.
  • ذهن زیبا به اشک انار
  • سلام.
    ممنون
    حال من دقیقا همین بود.
    فقط نمی دونم چرا کربلایی موندن های من همش با فراق تحقق پیدا میکنه!!
    درست میگید اقا هم نمی تونن نه کربلا برن نه مکه. برای همین مظلومیتشون طرفدارشون شدیم دیگه...!
    بازم ممنون
    سلام.امیدوارم نسیم ربیع باغ ایمانتان رابیاراید
  • وبلاگ شمس
  • سلام
    یکی از دوستانم امروز بهم زنگ زده بود می گفت:
    داشتم می رفتم کربلا چادر و لباس هام خیلی خاکی و کثیف بودند یک عده آمدند از عراقی ها التماس کردند بیایید ما لباسهای شما را بشوریم میگه جورابهای ما را هم شستند و خشک کردند و تا شده تحویلمون دادند.
    موقع رفتن دیدیم چند تا سطل آب کثیف و گلی گذاشتند یک طرف.
    گفتیم اینها چیه؟
    گفتند اینها همان آبیه که از شستن لباسهای شما مانده ما با اینها بیمارانمون را شفا میدهیم.
  • وبلاگ شمس
  • میشه شما هم برامون تعریف کنید؟ما همه منتظریم ها...
    پاسخ:
    دستم به نوشتن نمیره. 

    بشدت فکرم رو این اربعینیه مشغول کرده. بقول جوونا بدفرم!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">