کـریمانــه

لحظاتی باشکوه پر از سادگی

کـریمانــه

لحظاتی باشکوه پر از سادگی

کـریمانــه

اینجا تکه هایی از لحظات زندگی باشکوهی را می خوانید که لطف "کریمانه" شامل حالش شده است ...

و سوره کوثر پیش از اینکه یک اجتماعی نویس باشد، یک "جهادی نویس" بوده و هست و خواهد بود ...

******************************
معتقدم هر بزرگواری که وارد "کریمانه" میشود، فقط بواسطه ی خدای حضرت زهرا س و خوش روزی بودن او است.

******************************
اینجا دیانت و سیاست به هم تنیده است. اما این، لزوما به این معنا نیست که پیرامون مباحث سیاسی کشور پست جداگانه گذاشته شود و به بحث و نظر پرداخته شود. چشم ها را باید شست!

******************************
هرگونه برداشت، کپی از مطالب، استفاده از قسمت یا تمام متن، تحت هر عنوان، حتی بدون ذکر منبع، نه تنها حلال و مجاز می باشد، بلکه بعنوان نویسنده ی حقیقی و حقوقی مطلب، نشر دهندگان نوشته ها رو در ثواب نگارش آن ها شریک میکنم.

******************************
تقریبا بالای 95 درصد از مطالب این وبلاگ ، تولیدی است و در هیچ جای فضای مجازی قابل جستجو نیست. این را نه از برای خودبزرگ بینی و غرور، که برای توجه و تعمق متفاوت و ویژه در پست ها نسبت به سایر نوشته های فضای مجازی، میگویم.

******************************
و حرف حساب: آیت الله فاضل ره فرمودند:
" 50 سال است دارم اسلام می‌خوانم. بگذار خلاصه‌اش را برایت بگویم. واجباتت را انجام بده. به‌جای مستحبات تا می‌توانی به کار مردم برس. کار مردم را راه بیانداز.اگر قیامت کسی ازت سوال کرد، بگو فاضل گفته بود..."

یازهرا س.

مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه

جهادی نوشت (27)

سه شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۳۰ ب.ظ

یک عاشقانه آرام

حوالی مغرب با حسن، نشسته بودیم کنار دیوار مسجد. تقریبا سه ساعت فوتبال بازی کرده بودیم.

حسن وقتی اون روی مهربونش گل بکنه، به معنای واقعی کلمه "دوست‌داشتنی" میشه. 

ازش می پرسم: امشب شما شام چی دارین؟

با غرور خاصی میگه: خورشت!

و من، با دیدن غرورش، مثل همیشه بجای خورشت میخونم: نون خشک و فلفل و آب و نمک و روغن.

جواب میدم: اوووف. نوش جون. ما هم نون و ماست داریم با خیار. ولی خورشت شما خیلی بهتر از غذای ماست.

میگه: آره. پس چی؟

فردا قبل از ظهر، یکی از بچه ها خبر میده برای ناهار، مهمونی دعوتیم خونه یکی از اهالی روستا.

ظهر که بچه های گروه جمع شدن، با پیشواز دوتا از بچه های روستا به سمت خونه حرکت میکنیم. 

سفره ای روبروی ماست که میشه اسمش رو گذاشت: سفارشی ترین سفره دنیا.



چلو گوشت آهو با پیازچه و سالاد گوجه و ترشی مخلوط، آب خنک و دو تا شمع به میزبانی دو تا چفیه!

یک ماه، صبر کرده بودند تا ما به روستا بیایم و گوشت های شکار آهو رو دور هم بخوریم. 

پیاز و گوجه از باغ خودشون برامون چیده بودند و ترشی رو هم به افتخار اینکه من خیلی دوست دارم!

مهمون شده بودیم به یکی از خوشمزه ترین غذاهای سال مردم روستامون.

تازه برامون قاشق هم گذاشته بودند!

تا حالا ندیده بودم کسی سر عزت نفس، عزت گذاشته باشه.

زیر لب می گفتم: سفره عزت نفس شیعه حضرت زهرا همیشه برپا.

میزبان مهمونی اون روز کسی نبود جز خانواده بابای حسن.

------------------------------------------

* عشق نوشت: گرچه با تقدیر، ناچار از مدارا کردنم / عشق اگر حق است، این حق تا ابد بر گردنم 

  • ۹۵/۰۴/۲۲
  • ۱۰۷۰ نمایش
  • سوره کوثر

نظرات (۱۵)

  • میثم علی زلفی
  • بارک الله به شما و شیعیان حضرت زهرا
    پاسخ:
    تبارک الله احسن الخالقین :)

    درود به شما برادر.
  • انقلابیست
  • عرض سلام و ادب 
    پست شما در کانال فرهنگی انقلابیست متتشر شد.
    از شما دعوت می شود همراه و یاریگر ما در این کار فرهنگی باشید.



    یاعلی 
    پاسخ:
    سلام و خداقوت

    مثل همیشه ممنون از اطلاع و حرکت خوب تون.
    مثل بقیه جهادی نوشت ها، دلبرانه و عشق آمیز بود.
    و یه جورایی هم وسوسه انگیز.
    پاسخ:
    احساس میکنم جون به جونم کنن، جهادی نویسم! 
    بابای همه حسن های دنیا سفرشون کریمانه است .
    وسعت این سفره با تعاریف شما خودش یه دنیا حرفه که باید از لابلای هر دونه برنج و مخلفاتش پیدا کرد .

    پاسخ:
    گوشه گوشه این عکس پر از حرفه
    اما چشم و گوش بسته من راهی به این حریم نداره.
    سلام
    جای ما هم سبز!
    پاسخ:
    سلام برادر من
    جای شما هم سبز.
    گوشت آهو خوشمزه ست؟ :)
    پاسخ:
    اوهوم.
    مخصوصا اگه تو جهادی باشه.
    مخصوصا اگه مهمون حسن اینا باشی.

  • انــــــ ـار
  • شدیدا دلتنگ همین جهادی نوشت ها بودیم....
    خیلی خوب بود.

    ممنون
    پاسخ:
    خواهش میکنم.
    پس خوشحال باشید. 
    چند پستی رفع دلتنگی در انتظارتونه.
  • انآ خادم الزهرا س
  • سلام خدا قوت ماشاءالله کریمانه امام حسن ع خیلی قشنگه .من کریمانه را خوندم ولی اولین باره دارم نظر میدم . ان شاءالله من هم لیاقت پیدا کنم کنار گروه تون سر سفره شیعه های امیر المومنین ع و بخصوص خانواده حسن غذا بخوریم . التماس دعا یا زینب س
    پاسخ:
    سلام. خیلی خوب کاری کردید. 
    دلگرم شدم به خواننده های خاموشم.

    احساس میکنم شما جهادی رفتید!
    لحن این کامنت میگه جهادی چشیده است.
  • آب‌گینه موسوی
  • یک عاشقانهٔ آرام 
    چه عنوانِ خوبی! چه خوش نشسته!
    خداقوّت! 
    شمع‌ها را هم خودشان گذاشته‌بودند؟ 
    پاسخ:
    شمع ها رو بچه های گروه برده بودن روستا، اما تزیین سفره با بچه ها و میزبان مون بود.
  • انآ خادم الزهرا س
  • سلام :-) آره الحمدلله رفتم ان شاءالله ک خانم فاطمه زهرا قبول کرده باشن جهادی رفتنمو
    پاسخ:
    قبول دل حضرت کوثر ان شاءالله.

    التماس دعای جهادی.
    خوش به حالت .
    پاسخ:
    آقایی.
    سلام علیکم مومن
    ان شاالله قسمت بشه اردوی جهادی ...
    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
    پاسخ:
    سلام علی آقا. 
    ان شاءالله قسمتت.
  • ترنم تنهایی
  • سلام وعرض ادب
     خیلی وقت بود به اینجا سر نزده بودم دلم واقعا تنگ شده بود.....
    جهادی نوشتتون عالی مث همیشه.
    منم تازه از اردوی جهادی برگشتم خیلی خیلی خوب بود.
    هیچ وقت یادم نمیره یکی از انگیزه های من برای رفتن به جهادی همین دلنوشته های شما در مورد اردوی جهادی بود
    خدارو شکر که امسال هم تونستم برم.دعامون کنید که باز هم قسمتون بشه.... 
     راستی در عوضی این مدتی که سر نزدم به وبتون امروز اکثرپست هاتون رو خوندم ☺
    التماس دعا بزرگوار
    یاعلی 
    پاسخ:
    سلام و خداقوت حسابی.
    چقدر خوش گذشت؟ خیلی فوق العاده زیاد یا فوق العاده خیلی زیاد؟ :)

    قطع کننده ی این زنجیره نباشید. شما هم آشنا کنید و بنویسید تا انگیزه ی دیگران باشید. 
    جهاد، لباس تقوی و درع حصین است. امیرالمومنین فرمود.
    به به
    این از اجر دنیا

    چه شود اخری
    پاسخ:
    خدا حفظت کنه اما به هیچ عملی از اعمالم امیدوار نیستم.
    قصه، همون معامله ی به فضله ...
    من اولین باره دارم این سایت جهادی رو  میبینم واقعا جای تحصین داره!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">