کـریمانــه

لحظاتی باشکوه پر از سادگی

کـریمانــه

لحظاتی باشکوه پر از سادگی

کـریمانــه

اینجا تکه هایی از لحظات زندگی باشکوهی را می خوانید که لطف "کریمانه" شامل حالش شده است ...

و سوره کوثر پیش از اینکه یک اجتماعی نویس باشد، یک "جهادی نویس" بوده و هست و خواهد بود ...

******************************
معتقدم هر بزرگواری که وارد "کریمانه" میشود، فقط بواسطه ی خدای حضرت زهرا س و خوش روزی بودن او است.

******************************
اینجا دیانت و سیاست به هم تنیده است. اما این، لزوما به این معنا نیست که پیرامون مباحث سیاسی کشور پست جداگانه گذاشته شود و به بحث و نظر پرداخته شود. چشم ها را باید شست!

******************************
هرگونه برداشت، کپی از مطالب، استفاده از قسمت یا تمام متن، تحت هر عنوان، حتی بدون ذکر منبع، نه تنها حلال و مجاز می باشد، بلکه بعنوان نویسنده ی حقیقی و حقوقی مطلب، نشر دهندگان نوشته ها رو در ثواب نگارش آن ها شریک میکنم.

******************************
تقریبا بالای 95 درصد از مطالب این وبلاگ ، تولیدی است و در هیچ جای فضای مجازی قابل جستجو نیست. این را نه از برای خودبزرگ بینی و غرور، که برای توجه و تعمق متفاوت و ویژه در پست ها نسبت به سایر نوشته های فضای مجازی، میگویم.

******************************
و حرف حساب: آیت الله فاضل ره فرمودند:
" 50 سال است دارم اسلام می‌خوانم. بگذار خلاصه‌اش را برایت بگویم. واجباتت را انجام بده. به‌جای مستحبات تا می‌توانی به کار مردم برس. کار مردم را راه بیانداز.اگر قیامت کسی ازت سوال کرد، بگو فاضل گفته بود..."

یازهرا س.

مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه

جهادی نوشت (53)

يكشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۸، ۰۳:۰۵ ب.ظ

موتورت روشن!


برای بعضی انسان‌ها باید غبطه خورد و فقط داشتن شان را آرزو کرد. 

آدم‌هایی که موتور زندگی شان روشن است!

نه فقط همین، که موتور زندگی دیگران را هم روشن می‌کنند.

گویا با همین امکاناتی که در دست دارند، می‌خواهند کل دنیا را به میل تو زیبا بسازند.



زندگی، قصه مرد یخ فروشی است که از او پرسیدند: فروختی؟ گفت: نخریدند، تمام شد.

اما اگر موتور زندگی ات را برای لبخند کوچک دیگران روشن کنی تا چرخش برای بیش از تو بچرخد، 

روی هوا تو را می‌زنند و همان ابتدا، نقدا نقد می‌خرند.

جهادی، اعجوبه هایی در خود، شریک دارد که موتورشان برای یک لبخند کوچک هفت نفره، روشن است.

حتی اگر کوچکترین موتور در کوچکترین روستای دنیا باشد!


---------------------------------------

* عشق نوشت: سبز می‌پوشی، کویر لوت جنگل می‌شود / عاقبت، جغرافیا را هم تو عاشق می‌کنی!

  • ۹۸/۰۱/۲۵
  • ۵۳۷ نمایش
  • سوره کوثر

نظرات (۹)

سلام علیکم
ان‌شاءالله به‌قدر وسع یاد بگیرم و عمل کنم همین «به‌قدر وسع» را!
خدا خیرتان دهد!
پاسخ:
سلام عین الف عزیز

و دعا کنی برای عامل بودن من. 
  • آب‌گینه موسوی
  • زیباترین لبخندها...
    پاسخ:
    شما هم شریک هستید.
    به اندازه همین خواندن و به شوق آمدن!

    خواهر بزرگوارم 
    چرا در وب‌نوشت فرهیخته تون، من رو شرمنده محبت و بزرگی تون کردید؟
    هر ۶ تا بچه‌های این آقا هستن؟ :)

    ماشاالله لاحول و لا قوه الا بالله...

    پاسخ:
    هر ۶ تا نه. دوسه تاشون، بچه خواهر و برادر این آقان.

    موتور زندگی روستا روشن‌تر از شهر نیست؟
    دل دریا داده خدا به بعضی بنده هاش...

    پاسخ:
    من فکر میکنم این دل دریا، شرط حال آدماییه که موتور زندگی دیگران بدست اونا روشن میشه!
  • آب‌گینه موسوی
  • تقاضا می‌کنم. دشمن‌تان شرمنده!

    نظرم و آن‌چه یافتم، عرض کردم. سلامت باشید و محفوظ! 

    پاسخ:
    خداوند سایه پر برکت مجازی و حقیقی تون رو بر سر دوستان و همسنگران، مستدام بدارد.
  • شنگول العلما
  • سلام 
    این موتور را بنزینش خدا می دهد^_^ 
    پاسخ:
    سلام جناب شنگول العلماء!
    به کریمانه خوش آمدید.

    همینطوره بزرگوار.
    همه کس هست و هیچ نیست جز او.
  • صحبتِ جانانه
  • چه قدر آرزو داشتم جهادی برم
    ولی به دلایل واهی خودم رو محروم کردم
    الآن هم دیگه با بچه سخته...
    پاسخ:
    سلام بر شما
    خیلی به کریمانه امام حسن(ع) و غربتکده جهادی من خوش اومدید.

    ولی ما با بچه میریم. 
    نه فقط من. حتی بعضی رفقا. 
    با بچه دو ماهه هم تا حالا جهادی رفتیم. 
    حیف نیست خودتون رو از استجابت آرزوی زیباتون محروم کردید؟
  • صحبتِ جانانه
  • شما خانومید؟
    چجوری میرید؟
    با کیا؟
    منم میخوام بیام
    با بچه شیری:|
    پاسخ:
    من آبدارچی گروهم. با خانومم و کوچولو میریم جهادی.
    چجوری یعنی چی؟ :) مثل بقیه آدما خب.

    قدم‌تون به روی چشم.
    اگر عزم جدی داشتید، تیرماه از طریق همسرم برنامه‌ها رو جویا بشید.
  • صحبتِ جانانه
  • چه عالی
    تشکر از شما
    ممنون میشم اطلاع بدین
     ان شاءالله که همسرم همراهی کنن ماهم بتونیم شرکت کنیم
    پاسخ:
    چشم. به قید حیات.
    جهادی نوشت ۵۴ رو ببینید. 
    برگرفته از صحبت‌های ذیل این پست.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">