کـریمانــه

لحظاتی باشکوه پر از سادگی

کـریمانــه

لحظاتی باشکوه پر از سادگی

کـریمانــه

اینجا تکه هایی از لحظات زندگی باشکوهی را می خوانید که لطف "کریمانه" شامل حالش شده است ...

و سوره کوثر پیش از اینکه یک اجتماعی نویس باشد، یک "جهادی نویس" بوده و هست و خواهد بود ...

******************************
معتقدم هر بزرگواری که وارد "کریمانه" میشود، فقط بواسطه ی خدای حضرت زهرا س و خوش روزی بودن او است.

******************************
اینجا دیانت و سیاست به هم تنیده است. اما این، لزوما به این معنا نیست که پیرامون مباحث سیاسی کشور پست جداگانه گذاشته شود و به بحث و نظر پرداخته شود. چشم ها را باید شست!

******************************
هرگونه برداشت، کپی از مطالب، استفاده از قسمت یا تمام متن، تحت هر عنوان، حتی بدون ذکر منبع، نه تنها حلال و مجاز می باشد، بلکه بعنوان نویسنده ی حقیقی و حقوقی مطلب، نشر دهندگان نوشته ها رو در ثواب نگارش آن ها شریک میکنم.

******************************
تقریبا بالای 95 درصد از مطالب این وبلاگ ، تولیدی است و در هیچ جای فضای مجازی قابل جستجو نیست. این را نه از برای خودبزرگ بینی و غرور، که برای توجه و تعمق متفاوت و ویژه در پست ها نسبت به سایر نوشته های فضای مجازی، میگویم.

******************************
و حرف حساب: آیت الله فاضل ره فرمودند:
" 50 سال است دارم اسلام می‌خوانم. بگذار خلاصه‌اش را برایت بگویم. واجباتت را انجام بده. به‌جای مستحبات تا می‌توانی به کار مردم برس. کار مردم را راه بیانداز.اگر قیامت کسی ازت سوال کرد، بگو فاضل گفته بود..."

یازهرا س.

مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه

نفوذ، جدی است!

سه شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۲۲ ب.ظ
نمیدانم در کدام قطعه از سرزمین نازنین مان هستید.
اما شما را دعوت می‌کنم به یک گردش چند ساعته در خیابان‌، پارک، بازار، دانشگاه، تفریحگاه، پاساژ، سینما و دیگر اماکن پر تردد شهرتان. 

تا چشم کار می‌کند، دختران و زنانی هستند که راحت و بی‌تعارف همه چیزشان را به حراج گذاشته‌اند و یک مشت مردنما نیز چشمان خود را وقف تماشای این حراج‌کده غیرت و ناموس نموده‌اند. 

چیزی هم که هرگز نمی‌بینی، حضور پلیس است!


آن‌وقت کانال‌های تلگرام و گپ‌های خودمانی فامیلی را روضه خوانی برای اوج مظلومیت دختران بدحجاب و برخورد وحشیانه نیروهای امنیتی ایران با عوامل فساد اجتماعی، برداشته است.

آری! لیبرال‌ها در قدرت اند و لذتی از این بالاتر نیست که گلشیفته هایی بیشتر و بیشتر برای دیده شدن در جهان داشته باشند!

اما این دیگر، نه به رسوایی و گندکاری دولت بنفش کاری دارد و نه به - مثلا - عواقب شعار چهل ساله مرگ بر امریکای مسلمانان!
فقط و فقط شعور فردی است که می‌تواند با طعم بصیرت، گستره تفاوت‌های ناجوانمردانه میان مجاز و حقیقت را دریابد.

کور باد چشمانی که هنوز هم، اجرای تمام عیار پروژه نفوذ را در خاک سرخ این کشور مظلوم نمی‌بینند. 

-----------------------------------
عشق نوشت: فرقی میان طعنه و تعریف خلق نیست / چون رود بگذر از همه‌ی سنگ‌ریزه‌ها
  • ۹۷/۰۲/۰۴
  • ۶۴۲ نمایش
  • سوره کوثر

نظرات (۶)

آقا ما هرروز داریم  از این جاها که فرمودین عبور میکنیم، خیلی هم سر به زیر نیستم ها. ولی از این چیزا که شما نوشتین خبری نیست.
به لطف و مرحمتِ دولت تدبیر، همه گل و بلبلند، قانون مدار و ضابطه مندند، متین و وزین و با کمالاتند و دنبال درس و بحث و مطالعه و یه لقمه نون حلال می گردند. مخصوصاً اونایی که قراره مادرای آیندهٔ این سرزمین اهورایی بشند!!
به هرحال، این وصله ها به جماعت جویای نام و نان ما نمی چسبد! گفته باشم !
پاسخ:
اوهوم، تازه خرگوش‌ها هم شنا میکنند، گاوها هم پرواز میکنند! :)

حضورت، مایه افتخاره داداش.
هی...
پاسخ:
آهت بسوزونه فتنه نفوذ و نفوذی‌ها رو.
ریشه اش را ببین برادر یا خواهر که کجاست!
پاسخ:
کجاست؟
ریشه اش را در وبگاهم اشاره ای کرده ام
و بیشتر نیز خواهم نوشت
واقعا دلتان خوش است
وضعیت جوانان را نمی بینید؟
فقر و بیکاری ملت رو نمی بینی شما؟
پاسخ:
صبور باشید گوش شنوا.
دل م اگر خوش بود، به این حرفها پناه نمی‌اوردم.

وضعیت جوانان و تمام مشکلات اجتماعی و اقتصادی، چه تنافری با این پست دارد؟
فضای مجازی و حقیقی ما را تفکیک کرده اند و به دروغ، همه چیز را تغییر می دهند!
میخواهند همه چیز را مجاز ببینیم. 

مصداق مرا برآشفته گرفتید ولی مفهوم را نادیده انگاشتید.
من طلاق داده شدم! می دانید چرا؟ چون کار درستی نداشتم...بهترین سال های زندگی رو تو شرکت های خصوصی کار کردم و وقتی سی سالم تمام شد...بیکاری...گفتم توکل به خدا
ازدواج می کنم... یکی از ده ها دلایل جدا شدن زنم، بیکاریم بود که درست نشد و..نشد
همین الانشم نیم بند جایی هستیم که نمی دانیم فردا چه می شود؟
من نمی دونم شما چند سالته
کجایی؟ بیکاری یا استخدام دولت..الله اعلم
ولی خواهشا برادر یا خواهر من اگر شعار می دهی؛ درست شعار بده
و اگر به همین دختران که منم انتقاد دارم بهشون گیر می دهی
گیرهای دیگرم را هم سفت بده!
یاعلی
خداحافظ
پاسخ:
در ابتدا، واقعا متاسفم و از چیزی که خوندم، متاثرم. امیدوارم روزگار، بیش از این بر شما سخت نگیره. 
صادقانه بگم، انتظار ندارم که بتونم درک کنم. 

من شاغل هستم اما نه دولتی و نه وزارتی و نه ...
برای خودم و علایقم و در سطح توانم و آزمان هایم، می‌جنگم و زندگی میکنم...

اما خبری نیست از چیزی که باید باشه...
همه چیز ما رو عوض کردند و میکنند اما صدایی از ما بلند نمیشه...
انگار منتظریم که برای ما مسیر تعیین کنند ولو به جهنم ختم بشه و ما هم تمام و کمال تبعیت کنیم!

من دردم از اینه و مثالم ناظر به مباحث این روزها بود 
وگرنه فقط یک نگاه گذرا به آرشیو کریمانه بندازی کافیه تا متوجه بشی من در کشور خودم چطور زندگی کردم و میکنم.

--------------------------------------
* کمر بیکاری و مسببین اش بشکنه که این کامنت تلخ رو در زندگیت، آفرید :(
این عکس هایی که گذاشتید واقعا خیلی خوبه
شما هنوز اون بدترهاش رو ندیدید...
قبل از عید
شب رفته بودیم یکی از خیابون های سرشناسِ شلوغ برای خرید عید
سرم پایین بود داشتم تو جمعیت زمینو نگاه می کردم
چشمم به پای خانم ها افتاد با پابند و بدون جوراب و شلوارهای کوتاه و ساپورت و...
تو دلم گفتم خداکنه پسری نبینه
برای من که دخترم جلب توجه می کنه چه برسه آقایون
بعد نگاهمو بالا آوردم و دیدم بالا منظره اش خراب تره
همون زمین خودمونو نگاه کردم
شاید باورتون نشه اما خانم های با حجاب انگشت شمار بودند
بعد جالبش اینجا بود که همه داشتن به اونایی که چادری و یا باحجاب بودند چپ چپ نگاه می کردند
هر مغازه ای که می رفتم و می دید چادری هستیم اول چند دقیقه چپ چپ نگاهت می کرد
بعد جوابتو می داد
واقعا نمی دونم به کجا داریم
نفوذ دشمن از این بیشتر؟
خدا عاقبت ما رو ختم به خیر کنه!

یاعلی مدد
پاسخ:
مرحبا بناصرنا. تازه این نسخه قابل نشر، بدون اشاعه فحشا بود.
الآن کجان اونایی که میگن نفوذ نفوذ نکنید! همه چی خوب و آرومه! مردم رو نترسونید! استرس ندید! 

به کریمانه خوش اومدید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">